תופעה? בחנן מור מוכרים דירות שעדיין לא אושרו לבנייה

בקשה להגבהת מגדלים בצור-יצחק נתקלה בהתנגדות תושבים ■ זה לא מפריע לחנן מור להציג הדמיות של התוכנית שטרם אושרה, ולנציגת המכירות להציע דירה שאין ביטחון שתקום

תושבים מהיישוב החדש צור-יצחק, הסמוך לכפר סבא וכוכב יאיר, מתנגדים לבקשת קבוצת חנן מור להגדיל את מספר הדירות בפרויקט המתוכנן של החברה ביישוב, אלא שהחברה כבר מפרסמת את הפרויקט כאילו התוספת המבוקשת אושרה.

ביולי שעבר זכתה חנן מור במכרז המינהל לבניית 94 דירות בשלושה בנייני מגורים בגובה 7 קומות. החברה הגישה לוועדה המקומית דרום השרון בקשה להגדלת מספר הדירות ל-110 ואת גובה הבניינים ל-10 קומות. מהוועדה נמסר, כי הבקשה פורסמה לידיעת הציבור ותובא לדיון והחלטה בישיבת ועדת המשנה, בעוד שבוע מהיום (5.2).

בשיחה טלפונית, סוכנת מכירות מטעם חנן-מור לא חששה להציע לכתב "גלובס" שהתעניין בדירה, פנטהאוז בקומה התשיעית, "הגבוהה ביותר בבניין". לשאלה מה גובה הבניינים בפרויקט ענתה נציגת המכירות: "שני בניינים בני 9 קומות ובניין אחד בן 8 קומות". לשאלה כמה דירות מתוכננות במיזם בסך הכול, השיבה כי "בכל בניין 38 דירות". חישוב פשוט מונה 114 דירות בפרויקט, שלפי האישורים הקיימים כיום מותר לבנות בו 94 בלבד.

אלא שבעוד הגדלת הזכויות נתונות לדיון והתנגדויות כבר הוגשו, באתר החברה באינטרנט כבר מופיעות הדמיות של "דירה בטבע" - שם הפרויקט, ובכל אחת מהן מספר הקומות גבוה משבע. כלומר, ההדמיה מציגה את הבנייה המתוכננת, במקרה שיתקבלו האישורים.

במכתבי ההתנגדות שנשלחו לוועדה המקומית, כתבו התושבים המתנגדים: "קנינו את דירותינו לאחר בדיקת התב"ע שהייתה בתוקף, שבה נאמר במפורש כי יבנו 94 יח"ד בבניינים בבניה רוויה עד 7 קומות".

המתנגדים דורשים לבטל את הבקשה לתוספת בגלל מספר סיבות: הצפיפות שתגרום לעומס תנועה בשכונה ובעיות חניה; זיהום אוויר ושינוי קו הרקיע; ומה שהם מגדירים באופן כללי "שינוי אופי השכונה והישוב כולו". הם מציינים חשש כי "השינוי לאחר שרכשנו את הדירות שלנו יגרום לירידת ערך האזור".

מקבוצת חנן מור נמסר בתגובה, כי "נציגי ועד הבניין הנפגע הסירו את התנגדותם לאחר שבפגישה שזימן ראש המועצה, אליה הגיעו גם מומחי נדל"ן (עורכי דין ושמאים), הם שוכנעו כי התכנית מיטבית מבחינתם לעומת התכנית שאושרה בתב"ע. באשר לדיירים האחרים בשכונה שהגישו התנגדות, דיירים אלו קיבלו טמפלט של נוסח ההתנגדות ושלחו אותו לוועדה מבלי להיפגש איתנו ולהכיר בעובדות. אנו משוכנעים כי אותם תושבים שיגיעו לדיון וישמעו את העובדות לאשורן יסירו אף הם את ההתנגדות".

בנוגע להדמיות שמופיעות באתר החברה, כמו גם ההצעה לרכוש דירות בקומות שטרם אושרו, נמסר כי: "בשלב זה אנחנו מבצעים מכירה מוקדמת (פרי-סייל). הרוכשים חותמים על חוזה מותנה, המאפשר להם לבטלו במידה ולא יתקבל היתר וכספם יוחזר במלואו".