הסוחרים בבורסה מאיימים: נשבית את הבורסה בשבוע הבא

התארגנות של סוחרים קוראת לשביתת אזהרה בת יום אחד במחאה על העלאת המס על רווחי הון ל-25% ■ "נביא לירידה של 400-500 מיליון שקל במחזור המסחר ביום השביתה"

המחזורים הנמוכים בבורסה כבר נותנים את אותותיהם, קבוצה של סוחרים בהנהגתו של שגיא טובי שפתח קבוצה בפייסבוק תחת הכותרת "קבוצה לארגון הסוחרים הקטנים בבורסה הישראלית". הקבוצה מתארגנת במטרה להכריז על שביתה בת יום אחד בבורסה בת"א במחאה על העלאת המס על רווחי הון בראשית 2012 ל-25% לעומת 20%, כפי שהיה נהוג עד כה.

"העלאת המס היא מקרה קלאסי של הקש ששבר את גב הגמל, יחד עם גורמים אחרים, ה-5% האלה היוו קש ששבר את הסוחרים, קשה מאוד להרוויח ככה", אמר שגיא טובי שמנהיג את מרד הסוחרים בבורסה.

לדברי שגיא כרגע מתארגנת התאגדות של הסוחרים הקטנים שכבר הבטיחו לשתף פעולה, "השחקנים הגדולים יחברו אלינו וישתפו איתנו פעולה ברגע שכולנו נהיה מאוגדים תחת קורת גג אחת", אמר.

המטרה שהציבו לעצמם הסוחרים היא שביתת אזהרה של יום אחד בבורסה, "נביא לירידה של 400-500 מיליון שקל במחזור ביום השביתה, נקווה שהשביתה תצא לפועל כבר בשבוע הבא", אומר שגיא.

ההיענות מצד הסוחרים ליוזמה בפייסבוק הייתה גבוהה ותגובות נלהבות למהלך נרשמו. "רוב הסוחרים הקטנים מגיעים מהמעמד הבינוני, העשירים סוחרים דרך חברות ולא באופן פרטי", כך נכתב כתגובת תמיכה ליוזמה בפייסבוק.