פרשת הרצת האג"ח של מליסרון: כל הנאשמים כפרו באישום

אבי לוי, מנכ"ל החברות בקבוצת מליסרון, וגולן מדר, מנהל כספים בעופר השקעות, נאשמים כי לקראת הנפקת האג"ח ב-2009 פעלו להעלאת שער האג"ח בשוק

"אברהם לוי לא ביצע את רכישות (האג"ח) באופן ישיר, אבל לא נחלוק על העובדות של הרכישות, על כך לא תהיה מחלוקת" - כך אמרה היום (ב') בבית המשפט המחוזי בתל-אביב עו"ד נוית נגב, באת-כוחו של אברהם (אבי) לוי, מנכ"ל החברות בקבוצת מליסרון של קבוצת עופר ואחד מנאשמי פרשת הרצת האג"ח של החברה. עו"ד נגב ציינה כי לוי כופר בכל ההאשמות נגדו.

במסגרת הפרשה מואשם לוי, כי בנובמבר 2009, לקראת הנפקת אג"ח של מליסרון (הרחבת סדרה ד'), פעלו הוא וגולן מדר, מנהל כספים בעופר השקעות, להעלאת שער האג"ח בשוק באמצעות רכישתן; זאת על מנת שהמחיר בהנפקה ייראה אטרקטיבי לעומת מחיר השוק. בכך, טוענת הפרקליטות, כי ניסו השניים לכאורה להגביר את סיכויי ההצלחה של ההנפקה.

עוד עומדים לדין בפרשה: אליהו העליון, סוחר אג"ח מחדר המסחר של פועלים סהר, שביצע את פעולות המסחר; חברת מליסרון, חברת עופר השקעות וחברת עופר פיתוח והשקעות.

כל נאשמי הפרשה כפרו היום כפירה כללית באישומים נגדם.

עו"ד פנחס רובין, שמייצג ביחד עם עורכי הדין נבות תל-צור, עזר הראל והילה שמעון את 3 החברות העומדות לדין, אמר בדיון היום כי מדובר בתיק מורכב במיוחד, למרות שהוא נראה כביכול פשוט. "הצבנו במהלך השימוע קושיות ומהמורות קשות, עד כדי כך שסובייקטיבית חשבנו שהפרקליטות תסיר את כתב האישום, אך לא צלח הדבר בידינו", אמר עו"ד רובין.

מדר מיוצג בידי עורכי הדין ג'ק חן ועינת-בן משה, והעליון בידי עו"ד גיא פלנטר. התובעים בתיק הם עורכי הדין יעל ענתות ועמית בכר.