פסגות: ביטול המכסים לא ישפיע באופן מהותי על מדד ינואר

אורי גרינפלד: ביטול המכסים עשוי להוביל לירידת מחירים בחלק מסעיפי המדד במהלך המחצית הראשונה של השנה ■ "הריבית בישראל בעוד שנה תעמוד על 2.25%"

מדד חודש ינואר צפוי להישאר ללא שינוי ואילו מדד חודש פברואר צפוי לעלות ב-0.2%, כך מעריך היום (ג') אורי גרינפלד, מנהל מחלקת מאקרו בפסגות בית השקעות. גרינפלד סבור כי ביטול המכסים במסגרת יישום ועדת טרכטנברג לא ישפיע באופן מהותי כבר בחודש ינואר. עם זאת, מציינים בפסגות, כי ביטול המכסים עשוי להוביל לירידת מחירים בחלק מסעיפי המדד במהלך המחצית הראשונה של השנה.

הערכת סעיפי המדד לחודש ינואר - מחירי הדלקים עלו בינואר ב-1.6%. מחירי התחבורה הציבורית מתייקרים - מחירי הנסיעה באוטובוס עירוני יעלו ב-3% ומחירי הנסיעה ברכבת יתייקרו ב-2.7%.

סעיף שירותי הדיור בבעלות יוותר ללא שינוי וצפויה עלייה של כ-3% במחירי הארנונה, בהתאם להתאמות השנתיות.

בהתייחס למדד חודש פברואר, צופים בפסגות עלייה של 0.1% בסעיף הדיור, מחירי החשמל יעלו ב-6.6% בעקבות עדכון המחירים הנובע מהמחסור בגז טבעי. עוד מציינים בפסגות כי העלייה במחירי הירקות הטריים בסוף ינואר תבוא לידי ביטוי בעיקר במדד פברואר.

בהתייחס למדד מארס צופים בפסגות עלייה של 0.5% בסעיף הדיור וירידה עונתית של 2.2% במחירי הירקות והפירות.

בהתייחס לגובה הריבית מעריכים בפסגות כי בנק ישראל ימשיך במגמת הורדת הריבית האיטית כך שהריבית בעוד 12 חודשים מהיום תעמוד ברמה של 2.25%.