בריל: אם ייצור נעלי הצבא יופסק - יפוטרו לפחות 100 איש

בריל: לא החלטנו על סגירת המפעל; תלויים במשהב"ט ■ שר הביטחון הודיע כי משרדו יבחן שוב את ההחלטה לרכוש נעלי צבא מארה"ב - ולסכן את עתיד המפעל הישראלי

הנהלת המפעל היחיד בישראל לייצור נעלי צבא, בריל מראשון לציון, הודיעה היום (ד') לבורסה כי היא טרם החליטה אם להפסיק את פעילות הייצור ולפטר את עובדיה. בהודעה נאמר כי "בשלב זה החברה לא הגיעה להחלטה בדבר סגירת מפעל הייצור של נעלי הצבא, והדבר תלוי בגורמים שונים ובעיקר בסיום המשא ומתן בין החברה לבין משרד הביטחון שמתנהל בימים אלו".

בהודעת החברה נאמר כי במקרה שמשרד הביטחון ימשיך בתכניתו, לרכוש את הנעליים של חיילי צה"ל מארה"ב באמצעות כספי הסיוע, מגזר השיווק של הנעליים מייצור עצמי של החברה - ייפגע באופן מהותי, יגרור לצמצומים מהותיים בכח האדם של החברה בתחום נעלי הגומי, אך עם זאת - פעילותה במגזרים אחרים לא עתידים להיפגע או להיות מושפעים מכך.

בכל מקרה, החברה ממשיכה כיום לפעול כרגיל - שכן משרד הביטחון הזמין בעבר נעליים לשנת 2012. כל החלטה שלו, מתייחסת לשנת 2013. בשיחות שקיים "גלובס" השבוע עם גורמים בהנהלת המפעל, נאמר כי בכל מקרה - גם אם משרד הביטחון יורה על מימוש הרכש העתידי של נעלי צבא בכספי סיוע מארה"ב, הרי שפיטורי העובדים בבריל לא יתממשו לפני חודש אוגוסט. אם ייצור הנעליים בבריל יופסק, לטענת ראשי החברה יפוטרו לפחות 100 איש.

על רקע החשש לעתיד ייצור הנעליים במפעל, התכנסה השבוע ועדת הכספים של הכנסת כדי לקיים דיון מיוחד במשבר. כך, שר הביטחון אהוד ברק הודיע אתמול אחר הצהריים כי הורה לאנשי משרדו לבחון פעם נוספת את ההחלטה וינסו למצוא דרך להמשיך ברכש הנעליים בישראל וזאת, ב"הנחה שחברת בריל תעמוד בדרישות האיכות של צה"ל". ברק הוסיף ואמר כי "חובתנו לפעול ככל שניתן למען העובדים ולסייע לכך שימשיכו לעבוד ולהתפרנס בכבוד".