בעלי אג"ח כ"ה נגד תשובה: נדרוש לפרק את דלק נדל"ן"

בעלי אג"ח סדרה כ"ה, עימם לא נחתם ההסדר, מזהירים לאחר חתימת ההסכם מול סדרות ד' ו-ה': "ננקוט בהליכים משפטיים נגד החברה, לרבות תביעה כספית ודרישה לפירעון החוב"

בעלי אג"ח סדרה כ"ה של דלק נדל"ן, עימם לא הגיעה להסדר חוב, בוחנים אמצעים לפעולה כנגד החברה - ביניהם נקיטת הליכים משפטיים, הגשת תביעה כספית כנגדה ואף דרישה להעמדה לפירעון מיידי של חובותיה. כך עולה ממכתב ששלחה נציגות הסדרה לדלק נדל"ן היום (ד').

במסגרת המכתב, נמסר כי בעלי האג"ח מסמיכים את נציגות האג"ח "לנקוט בכל הליך משפטי נדרש לצורך עמידה על זכויות מחזיקי אגרות החוב", ביניהם - נקיטת הליכים משפטים נגד תשובה או החברה, הגשת בקשה לפירוקה, ודרידשה לפירעון מיידי של חובותיה כלפי בעלי האג"ח.

זאת, בעקבות הסדר החוב אליו הגיע תשובה, שנחתם עם נציגות סדרה ה' (לה חייבת דלק נדל"ן כ-1.3 מיליארד שקל) ועם נציגות סדרה ד' (לה חייבת החברה כ-150 מיליון שקל). שתי הסדרות מהוות 75% מכלל האיגרות המונפקות של דלק.

עקרונות ההסדר המוצע לחוב של 2.1 מיליארד שקל כוללים תמורה משמעותית של בעל השליטה: הזרמה של כחצי מיליארד שקל ב-10 השנים הבאות וביטחונות של כ-400 מיליון שקל (שעבוד מדרגה שנייה על נתח מאחזקתו של תשובה במניות קבוצת דלק, בשיעור של 8% ממניות הקבוצה). (לסיפור המלא)

בתוך כך, מזמנים נציגי הנושים אסיפה של כלל בעלי האג"ח, אשר צפויה להתקיים ביום ד' הקרוב (8 בפברואר).