נטייה לירידות בסיום המסחר בת"א; שותפויות "תמר" נחלשו

באירופה: מתקרבת ההסכמה לתוכנית חילוץ ליוון ■ נושי דלק נדל"ן תוקפים את הסדר החוב ■ סקיילקס פרסמה החתמים במכירת פרטנר

המסחר בבורסת ת"א ננעל היום (ה') במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים, למרות סנטימנט חיובי בשווקים הגלובליים לקראת ההסכמה המתקרבת על תוכנית חילוץ שנייה ביוון. בשוק המקומי, הגיבו המשקיעים להתפתחויות בזירה הביטחונית - לאחר שאתמול נורו 8 רקטות קסאם לעקב יישובי עוטף עזה. ברקע, מתנהל המסחר בבורסות אירופה בנטייה לעליות שערים, בעוד החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט אותתו על עליות קלות, וכך גם נפתח המסחר.

הזירה המקומית תחילה, כאשר התפתחות ביטחונית מדאיגה אמש העיבה על המסחר: אתמול נורה מטח חריג בהיקפו של 8 רקטות קסאם לעבר יישובי עוטף עזה. כל הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים, ללא נפגעים. גורמים בצה"ל מעריכים כי הירי המאסיבי בוצע בעקבות תנאי מזג האוויר הקשים השוררים באזור - בו קשה יותר לחיל האוויר לפעול נגד היורים. (לסיפור המלא)

עוד בשוק המקומי, מהדהדים עוד דברי שר האוצר שטייניץ בכנס הרצליה מאתמול, במסגרתם הגיב לדיווחים כי מבקר המדינה ידרוש להדיחו מתפקידו במסגרת דוח אסון הכרמל. "3 שנים אנו מנהלים מלחמה מול משבר גלובאלי קשה ביותר", אמר השר. "ביחס לאירופה וארה"ב, תפקוד משרד האוצר טוב יחסית".

ומישראל לאירופה, שם ממשיכה יוון לעמוד במוקד על רקע הניסיון לגבש לה תוכנית חילוץ שנייה. אתמול פורסמו דיווחים מעודדים בנושא, ביניהם התבטאות שר האוצר היווני, אוונגלוס וניזלוס, כי "המו"מ יסתיים עד סוף השבוע". גורם גם רשמי נוסף במשרד, מסר ל-CNBC כי המו"מ אף עשוי להסתיים "תוך שעות ספורות", אולם עדיין לא נתקבלו דיווחים עדכניים בנושא.

שותפויות "תמר" במוקד; נושי דלק נדל"ן נגד תשובה

גוברת ההתנגדות בדירקטוריון חברת החשמל לאישור הסכם הגז עם שותפויות "תמר" שהיקפו מוערך בכ-15 מיליארד דולר. ל"גלובס" נוגע כי שלושה מחברי הדירקטוריון הביעו הסתייגויות מנוסח ההסכם שהובא לאישורם. אחד מהשלושה, שמעון אקהויז, הוא היחיד שהביע עד כה התנגדות פומבית ודרש לבחון מחדש את מנגנון ההצמדה להסכם. נציין את ישראמקו , אבנר ודלק קידוחים . (לסיפור המלא)

אפריקה נכסים היתה במוקד לאור המלצת חמה מבית ההשקעות IBI, שמתחיל לסקר את החברה הבת של אפריקה ישראל - בהמלצת "קנייה" במחיר יעד של 60 שקל למניה, פרמיה של 91% על מחיר הבסיס הבוקר בבורסה באחד-העם.

דלק נדל"ן המשיכה לרכז עניין, לאחר שנודע כי בעלי אג"ח סדרה כ"ה של דלק נדל"ן, עימם לא הגיעה להסדר חוב, בוחנים אמצעים לפעולה כנגד החברה - ביניהם נקיטת הליכים משפטיים, הגשת תביעה כספית כנגדה ואף דרישה להעמדה לפירעון מיידי של חובותיה.

נושי דלק נדל"ן: "אוי למי שחושב שיש הסדר"

אתמול דיווחה סקיילקס כי שני הבנקים שילוו אתה החברה אשר בשליטתו של אילן בן דב, במכירתה את החזקותיה בחברת התקשורת פרטנר - הינם דויטשה בנק ולאזארד. במסגרת ההיקשרות עם דויטשה בנק, יוכל האחרון לעמיד לחברה הלוואה בהיקף של עד מיליארד דולר לטובת העסקה.

עוד מדווחת אפריקה ישראל כי הצעת הרכש שלה למניות דניה סיבוס , במטרה למחוק את החברה הבת מהמסחר - לא נענתה.

גד פרופר נפרד סופית ממניותיו בקבוצת אסם , ומוכר את מניותיו (5%) לתאגיד נסטלה, במחיר של 67 שקל למניה, הגבוה ב-17.5% ממחיר מניית אסם בפתיחת המסחר אתמול בבורסה בתל-אביב. פרופר יקבל עבור המניות 370 מיליון שקל. (לסיפור המלא)

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]