6 דרכים להרוויח מהתאוששות שוק העבודה בארה"ב

ביום שישי פורסם דוח האבטלה לחודש ינואר שהפתיע לטובה בגדול ■ 3 השקעות מומלצות ו-3 שאינן מומלצות להשקעה

המגמה החיובית בוול סטריט נמשכת. המסחר ננעל ביום שישי בעליות כאשר המשקיעים הגיבו לנתוני התעסוקה לחודש ינואר, שהפתיעו לטובה והצביעו על יצירה של 243 אלף משרות חדשות בחודש החולף, הרבה מעל הצפי.

בסיום יום המסחר, עלה מדד הדאו ג'ונס בכ-1.22% לרמותיו הגבוהות ביותר מאז מאי 2008, הנאסד"ק הוסיף לערכו 1.6% ועלה לשיא של 11 שנה ואילו מדד ה-S&P500 רשם את פתיחת השנה הטובה ביותר של המדד מאז 1989, עם עלייה של 1.45% בסיום המסחר.

באתר BubbleBustInvesting.com פורסמה כתבה על 6 דרכים להרוויח מהתאוששות שוק העבודה האמריקני.

1. לקנות מניות של חברות הבנייה. המשך התאוששות של שוק העבודה וירידה בשיעור האבטלה חיוביים מאוד לשוק הנדל"ן ומכירות של בתים חדשים, שכן יותר ויותר אנשים יכולים לאפשר לעצמם לרכוש בית או דירה. מחירי הבתים מתייצבים לאחרונה וגם מצב הרוח בקרב חברות הבנייה משתפר. ניתן להשקיע בתעודת סל XHB או ITB או במניות של חברות כמו די.אר הורטון (סימול: DHI) או לנאר (סימול: LEN) המיועדת למשקיעים אגרסיביים יותר.

2. לקנות מניות מחזוריות. שיפור בשוק העבודה חיובי למניות סיקליקליות כגון פורד , ג'נרל מוטורס , טויוטה , נייקי וקואץ' .

3. להמנע ממניות מחצבים ומתכות יקרות. התאוששות בשוק העבודה ובכלכלה מחלישה את הסיכוי לתוכנית QE3 של הפדרל ריזרב ומדובר בחדשות רעות למניות של חברות הכרייה והמחצבים, בעיקר של מתכות יקרות.

4. להמנע ממניות לא מחזוריות. מניות כאלה טובות יותר להחזקה בזמני האטה או מיתון, ביניהן מניות של חברות תרופות גדולות כגון פייזר , אבוט , אלי לילי ומרק.

5. להצמד למניות של חברות מובילות עם מותגים חזקים שיהנו מהתאוששות הכלכלה, כגון אפל , גוגל , אינטל ומיקרוסופט.

6. להמנע מהשקעה באג"ח של המימשל שכן התאוששות של הכלכלה תוביל לעלייה בתשואות וירידה במחיריהן. מומלץ להמנע גם מהשקעה בתעודות סל המתמחות באג"ח כגון AGG, TLT, BND ו-LAG.