ההמלצות החמות: 5 מניות לרכיבה זהירה על השור הדוהר

שוק השורים בוול סטריט חי, נושם ואפילו בועט ■ הכלכלה האמריקנית מראה סימני התאוששות ברורים ■ אילו מניות של חברות מובילות ייהנו מכך?

שוק השוורים בוול סטריט חי, נושם ואפילו בועט. בשבועות האחרונים מתקדמים המדדים המובילים בניו-יורק על רקע עונת דוחות טובה יחיסת וביום שישי אף זינק מדד הנאסד"ק ושיא של 11 שנים והוא מתקרב ל-3,000 נקודות.

שבוע המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח היום (ב') כאשר ברקע ימשיכו המשקיעים להגיב לנתונים המפתיעים משוק התעסוקה, לפיהם נוספו למשק האמריקני בחודש ינואר כ-243 אלף משרות חדשות - הרבה מעל הצפי. בנוסף, שיעור האבטלה ירד לרמה של-8.3%. לאחר שגם מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים שגם הוא פורסם ביום ו' והיכה את התחזיות, המדדים המרכזיים בארה"ב זינקו ביותר מ-1.2% כאמור ועלו לשיאים מקומיים חדשים.

גם נתוני המאקרו החיוביים שפורסמו בשבוע החולף באירופה הוכיחו כי הכלכלה במגמת התייצבות. בשבוע הקרוב המשקיעים יישאו עיניהם לעבר יוון, שם עדיין לא הושגה הסכמה בין הממשלה לבין הסקטור הפרטי לגבי היקף התספורת שאליה הם יידרשו. כמו כן בוול סטריט, המשקיעים יגיבו למספר נתוני מאקרו מהותיים ולנאומו של נשיא הפדרל ריזרב בן ברננקי שצפוי לשאת נאום נוסף בסוף השבוע לגבי מצב הכלכלה.

בכל אופן, החיפוש אחרי מניות אטרקטיביות נמשך, רצוי כמובן כאלה המחלקות דיבידנדים. באתר "מוטלי פול" התפרסמה כתבה על 5 חברות גדולות ומבוססות, המחלקות על הדרך דיבידנדים נדיבים ודואגות "לרפד" את בעלי מניותיהן.

1. ג'נרל אלקטריק . ענקית התעשייה והפיננסים צלחה את המשבר, במהלכו היא קיצצה אמנם בצורה דרסטית את הדיבידנד אולם מאז 2010 היא העלתה את הדיבידנד 4 פעמים וכיום עומדת התשואה על כ-3.6%. אם הכלכלה האמריקנית והגלובלית תמשיך להתאושש תוצאות החברה ימשיכו להשתפר. המניה רשמה עלייה של 16% בשלושת החודשים האחרונים.

2. דו-פונט . ענקית הכימיקלים ממוצבת בצורה טובה מאוד להנות משינוי והתחזקות בפעילות הכלכלית. כמעט כל ענף בתעשייה נשען על מוצר כזה או אחר שדו-פונט מייצרת. תשואת הדיבידנד עומדת כיום על כ-3.2% ודירקטוריון החברה אישר לאחרונה תוכנית לרכישה בחזרה על מניות בהיקף של כ-2 מיליארד דולר. המניה רשמה עלייה של כ-7% בשלושת החודשים האחרונים.

3. מבין 10 חברות מדד הדאו ג'ונס שתשואת הדיבידנד שלהן הגבוהה ביותר, 3 הן חברות ממגזר הבריאות והתרופות: ג'ונסון אנד ג'ונסון , פייזר ומרק . מרק הציגה לאחרונה תוצאות משופרות והיא העלתה את היקף הדיבידנד בפעם הראשונה לאחר 7 שנים לקראת סוף 2011. תשואת הדיבידנד עומדת כיום על כ-4.4%. המניה רשמה עלייה של כ-13% בשלושת החודשים האחרונים.

4. אינטל . ענקית המעבדים הוכיחה לא מעט פעמים בעבר כי היא מסוגלת להתמודד היטב עם השינויים התכופים בעולם הטכנולוגי, ובעיקר בתעשיית המחשבים והעזרים הדיגיטליים הניידים. כעת יש שמועות על הכרזה קרובה בנוגע לשיתוף פעולה עם אפל. תשואת הדיבידנד עומדת כיום על כ-3.2% ומאזן החברה יכול בקלות לתמוך בהמשך העלאת הדיבידנד בשנים הקרובות, לאחר שהוא טיפס ב-14.4% בממוצע לשנה ב-5 השנים האחרונות. המניה רשמה עלייה של 12.6% בשלושת החודשים האחרונים.

5. AT&T . למניית ענקית התקשורת תשואת דיבידנד של 5.9% - הגבוהה ביותר בקרב מניות הדאו ג'ונס. שיפור בכלכלה, בעיקר בשוק העבודה, צפוי לתמוך גם בתוצאות החברה. התוצאות מושפעות בטווח הקצר מסבסוד מכשירים ניידים כגון האייפון אולם בטווח הארוך המדיניות הזאת תתמוך בהמשך הצמיחה.