סקר: איזה עיר "זכתה" בתואר 'האומללה ביותר בארה"ב'?

התשובה: מיאמי ■ הדירוג שערך "פורבס" מתבסס על אבטלה, פשיעה, עיקולי בתים, נסיעה לעבודה ושחיתות פוליטית

השמש התמידית, החופים הלבנים והאחוזות בשווי מיליון דולר לא עזרו: מיאמי זכתה בתואר העיר האומללה ביותר בארה"ב, לפי סקר חדש.

מגרש המשחקים של העשירים והמפורסמים נפלה קורבן למשבר נדל"ן משתק, שיעור פשיעה שהוא אחד הגבוהים בארה"ב ונסיעות מפרכות מהבית לעבודה, לפי רשימת הערים הקשות למגורים של אתר המגזין "פורבס".

"למיאמי יש שמש ומזג אוויר נפלא, אבל מאפיינים אחרים גורמים לאנשים להיות אומללים. זו למעשה חברה דו-מעמדית: אזור סאות ביץ' הנוצץ מושך סלבריטאים, אבל פערי ההכנסה נסקו בשנים האחרונות", מסביר קורט באדנהאוזן, עורך בכיר ב"פורבס".

הדירוג מתבסס על משתנים כמו שיעור אבטלה, פשיעה אלימה, עיקולי בתים ועסקים, מיסי הכנסה ורכוש וכן מזג האוויר, זמן נסיעה לעבודה ושחיתות פוליטית.

שתי הערים הבעייתיות של מישיגן, דטרויט ופלינט, שמלקקות את פצעי שקיעת תעשיית הרכב האמריקנית, מדורגות במקומות השני והשלישי ברשימת ערי ארה"ב האומללות ביותר.

"דטרויט ופלינט נאבקות על חייהן", אומר באדנהאוזן. "הפשיעה האלימה הגבוהה ביותר היא בדטרויט. מחירי הבתים צנחו ב-55%, דטרויט סוגרת בתי ספר ומפטרת שוטרים, בשנים האחרונות הם הורסים בניינים כדי לשנות את הנוף העירוני".

הערים הבאות בתור ברשימת האומללות הן שמות מפתיעים למדי - ווסט פאלם ביץ' בפלורידה וסקרמנטו בקליפורניה.

"אנחנו מדרגים את הערים לפי כמות התלונות של התושבים. זה לא אומר שאין בהן דברים נהדרים", אמר באדנהאוזן. "המאיון העליון במיאמי חי נהדר, אבל הרוב הגדול, שחי על הכנסה שנתית נמוכה מ-75,000 דולר, חושב שמיאמי היא מקום מאתגר. 47% ממשקי הבית יושבים על בתים בעלי ערך שלילי (משכנתאות גבוהות מערך הבית הנוכחי). זה קשה מאוד".