יאיר לפיד: "יחימוביץ' שמאלנית רדיקלית; קדימה כושלת"

יאיר לפיד העביר לתומכיו דף מסרים על מפלגתו החדשה ומסביר את עיקרי עמדותיו ותכניותיו: "אנחנו המפלגה שתביא קולות מימין ומשמאל" ■ "העבודה מסואבת ומיושנת, וקדימה נראית בצדק כחבורה כושלת של פוליטיקאים מהסוג הישן"

יאיר לפיד העביר לתומכיו בפייסבוק "דף מסרים" המסביר את עיקרי עמדותיו בנושאים שונים.

דף המסרים, שנחשף לראשונה באתר "כיכר השבת", ומסתובב ברשת, כולל את ה"אני מאמין של לפיד". המסר הראשון מתייחס לסיבה לשמה בחר יאיר לפיד לצאת לחיים הפוליטיים - יוקר המחיה שמכביד על מעמד הביניים, שנושא על כתפו את כל המדינה וקולו לא נשמע. "כך אי אפשר להמשיך. למעמד הביניים - הציבור היצרני של מדינת ישראל - נמאס מיוקר המחיה, מזה שכל הנטל נופל עליו, מכך שציבורים שלמים במדינה חיים על חשבונו, ומן העובדה שהוא זה שנושא על גבו את המדינה אבל קולו אינו נשמע".

המסר השני מתייחס לשאלה "מי אנחנו?" - יאיר לפיד מבהיר כי מפלגתו נועדה לייצג את מעמד הביניים, "אנחנו קבוצה של ישראלים שהחליטו לעזוב משרות נוחות ואת חייהם הנוחים כדי להיאבק למען דבר שאנחנו מאמינים בו". יאיר לפיד חוזר על השאלה "איפה הכסף?" ומסביר את כוונת השאלה - "כוונתנו היא שאנחנו שמחים וגאים להיות הציבור שמשקיע הכי הרבה במדינת ישראל, אבל אנחנו רוצים גם לדעת שהמדינה משקיעה בנו, בחינוך, בדיור בר-השגה, בבריאות, במשטרה, ברווחה ובצמצום יוקר המחיה. ובמה לא? בממשלות מנופחות, במפלגות סקטוריאליות, בסחטנות קואליציונית ובתספורות לטייקונים".

מטרה: 15-20 מנדטים

המסר השלישי מתייחס לתוכניות שבכוונת המפלגה ליישם, "אנחנו נשנה את שיטת המשטר כדי שהיא תאפשר משילות, צמצום הבירוקרטיה והשחיתות השלטונית. אנחנו נפעל לביטול חוקי האפליה כמו חוק טל וחוק נהרי, נקים מנגנון לשירות אזרחי ונעודד יציאה לעבודה בקרב הציבור החרדי והערבי. אנחנו נדאג לכך שלא תוקם עוד במדינת ישראל ממשלה מנופחת ובזבזנית של 40 שרים וסגני שרים (והנה הבטחת הבחירות הראשונה שלנו: לא יהיו אצלנו שרים ללא-תיק!)", מסביר לפיד בדף המסרים.

המסר הרביעי מתייחס לשאלה "למה דווקא אנחנו?", "אנחנו המפלגה היחידה שיכולה להביא קולות גם מימין וגם משמאל. מעמד הביניים נמצא גם בליכוד ובישראל-ביתנו, אבל הם לעולם לא יצביעו למפלגת העבודה, גם כי שלי רדיקלית ושמאלנית מדי וגם מפני שזוהי מפלגה מסואבת ומיושנת, ובוודאי שלא יצביעו ל"קדימה" שנראית להם בצדק כחבורה כושלת של פוליטיקאים מהסוג הישן".

במסר החמישי מתייחס לפיד למטרת המפלגה, "המטרה שלנו היא להגיע למספיק מנדטים כדי שנוכל לקבוע את סדר היום של הממשלה הבאה. הנסיון מלמד שעם 15-20 מנדטים נוכל לשחרר את הממשלה הבאה מהסחטנות הקואליציונית ולגרום לה לפעול למען מה שחשוב: הקטנת הממשלה, שינוי הקריטריונים וסדר העדיפויות כדי לתת קדימות לדיור, חינוך, בריאות, בטחון פנים וצימצום יוקר-המחיה".