Chegg האמריקנית פותחת מרכז מו"פ בישראל

פתיחת המרכז באה בעקבות רכישת חברת הסטארט-אפ הישראלית 3D3R של היזם אוהד אדר פרסמן בנובמבר אשתקד

חברת Chegg האמריקנית, שמפתחת מיזם אינטרנטי המאפשר לסטודנטים לשכור ספרי לימוד אקדמיים, פותחת מרכז מו"פ בישראל. פתיחת המרכז באה בעקבות רכישת חברת הסטארט-אפ הישראלית 3D3R של היזם אוהד אדר פרסמן בנובמבר אשתקד. לפי הערכות שונות, העסקה בוצעה במניות, לפי שווי של 1.1 מיליון דולר. בעקבות הרכישה משמש פרסמן כדירקטור שאחראי על מחקר ופיתוח ב-Chegg, בעוד עובדיו נשארו בישראל ופועלים מתוך מרכז המו"פ המקומי.

חברת Chegg אמנם אינה מוכרת בשוק הישראלי אך מדובר בחברה גדולה שנהנית מפופולרית רבה בשנים האחרונה. החברה גייסה עד היום כ-220 מיליון דולר ועובדת עם כ-6,400 מוסדות לימוד אקדמיים בארה"ב. הרעיון של החברה הוא לאפשר לסטודנטים לחסוך את ההוצאות על רכישת ספרי לימוד אקדמיים, מאחר שעלותו של ספר יכולה לעבור את ה-100 דולרים. החברה מתפעלת מחסן ספרים גדול בקנטקי לצד אופרציה מסיבית של לוגיסטיקה ומשלוח, בדומה לחברות כמו אמזון.

חברת R3D3 עסקה רבות בפיתוח דיגיטלי בפורמט HTML5 וסייעה ל-Chegg להשיק לפני כחודש פלטפורמה דיגיטלית חדשה לדפדפנים ולטלפונים סלולריים תחת השם eTextbook Reader. פרסמן, שמבקר בימים אלה בישראל לרגל פתיחת מרכז המו"פ המקומי, אמר ל"גלובס" כי "המרכז הישראלי יתמקד בפיתוח בתחום הדיגיטלי. חברת Chegg רואה בפעילות מישראל מנוע לצמיחת המו"פ שלה ופוטנציאל לגיוס עובדים נוספים". במרכז המקומי פועלים כיום כ-10 עובדים.

פרסמן סיפר כי החיבור בינו לבין Chegg נולד כתוצאה מפגישה עם אורן זאב, שמשקיע ב-Chegg, במסגרת אירוע שארגן יוסי ורדי. "אורן הציג אותי לסמנכ"ל הטכנולוגיות של Chegg, צ'אק גייגר ומערכת היחסים התפתחה עד הרכישה". לדברי פרסמן, "הצוות שלנו התרגש מהאפשרות להיות חלק מארגון שעובד על פרויקטים חדשניים שעוזרים לסטודנטים".