250% יותר לרבנים, ואנחנו שותקים

אך אם הח"כים שלנו ירוויחו יותר, הם לא יחששו להצביע נגד מי שדואג להם לג'וב השמן הבא

התקשורת כולה זעקה אתמול את זעקת העשוקים. לא רק זעקתם של עובדי הקבלן, שלכבודם הושבת המשק, אלא את זעקת הציבור כולו שנשדד, כביכול, על ידי חברי הפרלמנט שלו.

מה לא נאמר אתמול על חברי הכנסת? אטומים, חוצפנים, אינטרסנטים, חזירים, חושבים רק על עצמם. מאשרים לעצמם העלאת שכר בעלות של שלושה מליון שקלים ועוד ביום שבו עצר המגזר הציבורי מלכת. ועל מה המהומה? על אישור תוספת חודשית של 1,191 שקלים רטרואקטיבית מתחילת 2011 לחברי הכנסת ומענק חד פעמי בסך 14,000.

יכול להיות שהעיתוי לא היה מדהים. נכון. אבל על מה הזעקה בדיוק? על תוספת לשכר שיעמוד עכשיו על 37,000 שקלים במקום על 36,000? למה לא לתת לנבחרי הציבור שלנו להרוויח, נניח, כמו מנכ"ל בחברה גדולה? האם ההחלטות שהם מקבלים עבור שבעה מליון אזרחים פחותות מאלה של מנכ"ל בחברה עסקית שעובד בשביל הבעלים שלו?

חברי הכנסת צריכים להרוויח והרבה. לפחות כמו שופטים בישראל, אם לא יותר. אנחנו רוצים למשוך לפוליטיקה אנשים איכותיים, שמרוויחים בשוק הפרטי הרבה כסף, אבל מצפים מהם שיעשו את העבודה השחורה בשביל כולנו כמעט בחינם. כן, גם הרכב על חשבון המדינה ושאר ההטבות לא הופכות את התלוש שלהם למאוד אטרקטיבי.

מישהו יודע על כמה עומדת הפנסיה של ח"כ? 30% משכרם. לא גליק גדול. כשחברי הכנסת ירוויחו הרבה, כולנו נרוויח.

ג'ובים וטייקונים

שוב לא יוכלו לוביסטים יקרנים שעובדים בשליחותם של טייקונים, להשפיע על הפרלמנטרים שלנו כמו היום. חבר כנסת לא יחשוש להרים את ידו בהצבעות טעונות נגד כוחות כלכליים גדולים, מפחד הג'וב שאחרי הקדנציה אלא יוכל, לשאיפה, למלא את תפקידו בצורה חסרת פניות.

לא רק שנחסוך הרבה יותר משלושה מליוני שקלים לקופת המדינה, ברגע שלא יאושרו מיני חוקים שמיטיבים עם הטייקונים ומרעים לציבור, נניח כמו העלאת הבלו על הדלק חוץ מזה של מפעל "נשר" של משפחת לבנת, כפי שנחשף בערוץ 10 השבוע, הציבור יוכל לדרוש מהם תוצאות.

למשל, אישור תקנון האתיקה של הכנסת, שמתגלגל במסדרונות כבר שש שנים ומשום מה לא מוצא את דרכו להצבעה, התייצבות במשכן להצבעות ושקיפות מלאה באמת לאזרח.

מה שמדהים הוא, שכשהועלה שכר הרבנים בבת אחת פי שתיים וחצי, עלות כוללת של שישה מליון שקלים, היתה דממה. תוספת עד 12,000 שקלים בחודש. למי שלא בקי בפרטים, רב ותיק ברשות מקומית גדולה, מרוויח כמו חבר כנסת. עם כל הכבוד לרבנים, שבוודאי ידיהם מלאות בעבודה, נדמה לי שלחברי הכנסת מגיע הרבה יותר.