המשטרה חוששת: שודד הבנקים הסדרתי יפתח באש בשוד הבא

השודד תועד במצלמות האבטחה של הבנקים שנשדדו, והחוקרים הצליחו להרכיב קלסתרון חלקי שלו ■ המצוד אחריו מתבצע בכוחות גדולים מזה 5 שבועות

לא שודד - רוצח: במשטרה מתייחסים לשודד הסדרתי החשוד במעשי השוד שבוצעו לאחרונה כאדם החשוד גם ברצח. מכאן גם נגזרת פעולות המשטרה במצוד אחריו: בידי החוקרים יש צילומים של מצלמות האבטחה בכל הבנקים אליהם פרץ, ומהם הצליחו להרכיב קלסתרון ותיאור חלקי של השודד.

במקצת המקרים השודד תועד עם קסדה או כובע גרב על ראשו. במקרים אחרים הוא גם חבש פיאה נוכרית, ובמקרה נוסף הוא לא התבייש וסימן אצבע משולשת לאחת המצלמות בבנק.

משטרת מחוז המרכז פרוסה כבר 5 שבועות בכוחות גדולים במצוד אחר השודד, מה שסייע לתפוס על חם במקרה שני שודדים אחרים עם הכסף והאקדח בידיים.

בעקבות הסרת צו איסור הפרסום החלקי היום (ד'), חוששים החוקרים כי בעקבות הפרסום החשוד יירד למחתרת, ואם ימשיך לפעול - החשש הוא שהוא ייתקף בפאניקה ועלול לפתוח באש בשוד הבא.

המצוד אחר השודד

בתקופה האחרונה אירעו מספר מקרי שוד, חלקם גם אלימים, באזור המרכז. השוד האחרון התרחש בסניף בנק בנס-ציונה, אז פרץ אלמוני למקום, גנב 350 אלף שקל - ונמלט מהמקום. בשבוע קודם לכן התרחש שוד אלים בנצרת-עלית, בו נהרג דוד מושיאשווילי בן 49, שניסה לעצור את השודד.

לאור ריבוי מקרי השוד, הופקדה היחידה המרכזית של מחוז מרכז על פיענוח המקרים. גורם בכיר שמעורה בחקירה סיפר לחדשות 2 כי עדיין נבדק אם מדובר באותו שודד והאם קיים קשר בין המקרים. בנוסף אמר הגורם כי נחקר גם מקרה השוד האלים בבאר-יעקב, במהלכו נרצח המאבטח יניב אנגלר ז"ל.

אתמול (ג') התקיים דיון בוועדת הפנים של הכנסת בעקבות ריבוי מקרי השוד האלימים. בדיון - בו לקחו חלק ראש אגף החקירות, ניצב יואב סגלוביץ'; ראש אגף המודיעין, ניצב נסים מור; וקב"טים הראשיים של הבנקים - דרשו חברי הכנסת לטפל בתופעה המסוכנת.