ברננקי: "מחירי הבתים עלולים להכביד על הכלכלה עוד שנים"

יו"ר הפדרל ריזרב בוועידת הנדל"ן באורלנדו: הירידה החדה במחירי הבתים גרמה לצרכנים האמריקנים לקצץ בהוצאות ■ "הנפילה במחירי הבתים הביאה לירידה של כ-200-375 מיליארד דולר בהוצאות הצרכנים מדי שנה"

יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי התריע היום (ו') כי הירידה החדה במחירי הבתים הביאה את הצרכנים האמריקנים לקצץ בהוצאות והזהיר כי המגמה הזו עלולה להימשך ולהכביד על הכלכלה האמריקנית עוד שנים רבות.

בן ברננקי בנאומו באורלנדו בוועידת הנדל"ן חיבר בין ערך הבתים בארה"ב לבין הוצאות הצרכנים, מנוע הצמיחה של הכלכלה האמריקנית האחראי ל-70% מפעילות הכלכלה. ברננקי הבהיר כי הכלכלה האמריקנית לא תתאושש באופן מלא עד אשר תחול תפנית בשוק הנדל"ן ומחירי הדירות יחזרו לעלות. "אנשים מוציאים פחות כיוון שהם תקועים בבתים ששווים הרבה פחות משווי המשכנתא", אמר ברננקי. "מחירי הבתים נופלים הגלל העיקולים ואשראי נוקשה גם באיזורים בהם שיעור האבטלה הוא נמוך", הוסיף.

"הנפילה במחירי הבתים הביאה לירידה המוערכת ב-200-375 מיליארד דולר בהוצאות הצרכנים מדי שנה", אמר ברננקי בנאומו.

יו"ר הפדרל ריזרב דיבר היום (ו') בכנס נדל"ן על התוכנית להפיכת בתים מעוקלים לבתים להשכרה במטרה לאושש את שוק הנדל"ן האמריקני החבול. "על רקע הירידה במחירי הבתים למכירה והעלייה במחירי השכירות, יש היגיון ברור להפוך את הבתים המעוקלים לנכסים המיועדים להשכרה", אמר בנאומו באורלנדו בוועידה של ה-National Association of Home Builders.

ברננקי הבהיר בנאומו כי תוכנית זו עשויה לרפא את השוק מהמצב הבלתי מאוזן שלו. "שוק הנדל"ן ממשיך לסבול מאי איזון רציני", הדגיש ברננקי.