חלונות ביה"ח ימוגנו בציפוי מיוחד שיאפשר חיסכון באנרגיה

חברת "אל-סורג", בשיתוף היצרן הישראלי "קטלב חניתה" נבחרה להוביל פרויקט של משרד הבריאות למיגון שמשות בתי חולים ברחבי הארץ

חלונות בתי החולים בארץ ימוגנו בציפוי מיוחד שיאפשר חיסכון באנרגיה. חברת "אל-סורג", בשיתוף היצרן הישראלי "קטלב חניתה" נבחרה להוביל פרויקט של משרד הבריאות למיגון שמשות בתי חולים ברחבי הארץ, כחלק ממהלך אסטרטגי למיגון מרכזים רפואיים והיערכות לשעת חירום. במסגרת היערכות זאת, הוחלט לשפר את מיגון מעטפת המבנים, כנגד הדף, הנגרם ע"י פיצוץ חומרי נפץ ונפילת ראשי קרב (טילים ופצצות) בסמוך למבנים, באמצעות ציפויי ביטחון סופגי אנרגיה לשמשות שיאפשרו הגנה מפגיעה בחיי אדם והקטנת נזקים לרכוש, כתוצאה מהתנפצות זכוכיות והתפזרות רסיסים.

פרויקט המיגון כולל התקנה של כ-100 אלף מ"ר של ציפויי מגן על גבי חלונות ב-28 מרכזים רפואיים ברחבי הארץ, מתוכם 16 ימוגנו על ידי חברת אל-סורג. היקף הפרויקט מוערך בלמעלה מ- 15 מליון שקלים והוא צפוי להסתיים במהלך 2012.

בעקבות נתונים שהציגה אל סורג, החליט משרד הבריאות לשלב בפרויקט המיגון, מהלך של התייעלות אנרגטית מתקדמת. בציפויי המיגון לשמשות ישולבו יכולות של חסכון באנרגיה, במטרה להביא להחזר עלויות המיגון על ידי הפחתת עלויות החשמל במבנים. הציפויים ה"משולבים- היברידיים" יותקנו בחזיתות המבנים הפונות וחשופות לשמש (מזרח, דרום ומערב).

ארז פז, מנכ"ל אל סורג: אמר כי "הסימולציות הממוחשבות וניסויי השטח שערכנו בארץ ביניהם בחברת חשמל ובטכניון הוכיחו כי הציפויים הסולריים חוסכים לפחות 100 קוט"ש לשנה לכל מ"ר של שמשה מצופה ועל כן אנו מעריכים כי מהלך זה צפוי לחסוך למערכת הבריאות כ-4 מליון ש"ח בהוצאות למיזוג אוויר בכל שנה ולהחזיר את ההשקעה במיגון בתוך כ- 3 שנים".