העובדים שפוטרו מ-ynet: "עיתונאי טוב הוא עיתונאי חזק"

במכתב הפצירו העובדים בחבריהם להצטרף לאיגוד העיתונאים החדש: "כמה חשוב שכל אחד ואחד מאיתנו יחתום, יתאגד ויגן על זכויותיו"

חברי ועד הפעולה הזמני ב-ynet כולל העובדים שפוטרו ביום חמישי, שלחו הבוקר מכתב לכל עובדי האתר ובו הם מאיצים בהם להצטרף בהקדם לאיגוד העיתונאים החדש. לדברי הוועד, הסיבה לכך שעשרות העיתונאים שהצטרפו לאיגוד לא פוטרו, היא בגלל שההנהלה לא יודעת מי חתם למעט אלה שבחרו לחשוף את עצמם. "מעולם לא היה מקרה כזה בתולדות ynet הדברים האלו חמורים, והם מחדדים דבר אחד: כמה חשוב שכל אחד ואחד מאיתנו יחתום, יתאגד, ויגן על זכויותיו", נכתב במייל.

"אפשר לנסות ולהאמין לטענות לפיהן מצבו הכספי של ynet מחייב את האתר למיקרו-קיצוץ כירורגי של דווקא ארבעת הפרסונות האלו", כתבו חברי הוועד, "ואפשר גם לזכור שכל מי שסומן השבוע - עסק בניסיון לגייס עובדים לארגון העיתונאים החדש".

חברי הוועד הזמני טוענים במכתב כי ההחלטה המהירה לפטר את ראשי הארגון במערכת הייתה מחושבת. "תגובת ההנהלה, אפילו שהייתה קיצונית, הייתה מבחינתם בגדר סיכון מחושב", כתבו.

הוועד אף העריך כי בעקבות הפעולה המהירה של עורכי הדין של איגוד העיתונאים, "יבוטלו הפיטורים בזמן הקרוב וארבעת ה"מקוצצים" יחזרו לעבוד איתנו".

חברי הוועד התייחסו גם להודעה בפייסבוק שפרסם בסוף השבוע אחד מבכירי האתר, אורן רייס, ששימש במשך תקופה קצרה ראש מערכת החדשות של האתר. "אחת הטענות המושמעות היא שאם רק נעז להקים ועד, יסגרו או יאחדו לנו את ynet. זו טענה שעולה בכל פעם שמנסים להקים ועד: הבוס משוגע, ואם תתאגדו - הוא ישרוף את הבסטה. ברגע שנזכרים מי הבוס ומה גדולה הבסטה הטענה הזו מתפוגגת מאליה".

"חשוב שתדעו שחרב איחוד המערכות מתהפכת מעל ynet מזה קרוב לשנה, ואין לה קשר להתארגנות", הוסיפו חברי ועד הפעולה, "אבל דווקא בגלל הסכנה הזו אנחנו נזקקים לוועד, שיגן על זכויותנו במקרה כזה, אין לנו כוונה להילחם ב-ynet או לפורר אותו מבפנים. ההפך הוא הנכון, אין לנו כוונה לשבור את ההנהלה, ואף להפך: לוועד יש לעיתים כוח לחזק את ההנהלה מול הבעלים כשזו מנסה להגן על העובדים, עיתונאי טוב הוא עיתונאי חזק. סמרטוט מפוחד לא עושה עיתונות".