ניפגש בבית המשפט: ישראל ביתנו תגיש בג"ץ נגד ש"ס

ליברמן: "הקריטריונים לדיור בר-השגה שאושרו עומדים בסתירה מוחלטת להחלטת הממשלה ובניגוד לדוח טרכטנברג. אנחנו לא נקבל את זה"

הוויכוח בין ישראל ביתנו לש"ס על הקריטריונים לדיור בר-השגה מגיעים לבג"ץ: צעירי ישראל ביתנו, יחד עם ח"כ פאינה קירשנבאום, צפויים לעתור לבג"ץ נגד ההחלטה שהעביר שר השיכון והבינוי, אריאל אטיאס, במועצת מנהל מקרקעי ישראל. רגע לפני שהושגה פשרה בין ישראל ביתנו לש"ס סביב סוגיית מיצוי כושר ההשתכרות, עלו המאמצים להגיע להבנות בין הצדדים על שרטון, ובכוונת ישראל ביתנו להגיע עד לבית המשפט לפתרון הבעיה.

"אנחנו נעשה כל מאמץ לטרפד את ההחלטה", הבהיר היום (ב') יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בפתח ישיבת ישראל ביתנו השבועית. ליברמן דורש כי כושר התשכרות יהיה אחד הקריטריונים לדיור בר-השגה, ואילו בש"ס עומדים על הרגליים האחוריות ומתנגדים לכך בכל תוקף.

"הקריטריון שאושר עומד בסתירה מוחלטת להחלטת הממשלה ובניגוד לדוח טרכטנברג. אנחנו לא נקבל את זה", הצהיר ליברמן. "אני מקווה שנצליח למנוע את זה. הקריטריונים שאושרו לא עומדים במבחן השכל הישר, וזה לא מקובל עלינו ברמה המהותית והעקרונית", אמר.

בימים האחרונים ניהל מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, מגעים עם ש"ס וישראל ביתנו למציאת פשרה בנושא הקריטריונים לדיור בר-השגה. עיקר הדיון נסב סביב הניסיון לשכנע את סטס מיסז'ניקוב ואת אביגדור ליברמן להסיר את דרישתם להכללת מיצוי כושר השתכרות כתנאי סף או כתנאי תעדוף בקריטריונים. נתניהו עצמו נמנע מחשיפת הקריטריונים הראויים לפי תפיסתו.

במסגרת הפשרה הציע שר השיכון אריאל אטיאס להגדיל את חלק הדיור להשכרה והדיור הציבורי במסגרת הפרויקטים המוזלים, ולמצוא מקורות מימון לטובת הגדלת ההשתתפות בשכר דירה דרך הזכאות לדיור במסלול משרד הקליטה.

בנוסף, לישראל ביתנו הובטח בעבר פרויקט של בניית הוסטלים בהיקף של 4,000 יחידות דיור, שבו רואים פתרון לשיכון דור ההורים המבוגרים שעלו מברית המועצות. ועדת טרכטנברג המליצה על השתתפות המדינה ב-110 אלף שקל במימון יחידת דיור כזו, וכן המליצה על בנייה מיידית של 400 יחידות דיור והגדלת המכסה ל-1,000 יחידות דיור, במימון של 44 מיליון שקל, ובחינת הרחבתו ל-110 מיליון שקל.

במגעים האחרונים מדובר גם על ניסיון לקבל מימון לפשרה ממשרד האוצר. יש לציין שליברמן, בד בבד עם תביעתו להכללת מיצוי כושר השתכרות כתנאי לסיוע, הודיע כי לא יגרום למשבר קואליציוני סביב עניין זה.