גוגל טרנדס בינואר: "גלובס" מגדיל פערים מאתרי הכלכלה

נתוני החודש החולף בגזרת האתרים הכלכליים: אתר "גלובס" מוביל בפער גדול, "דה מרקר" במקום השני, "כלכליסט" ו"ביזפורטל" מפגרים מאחור

במקביל לנתוני סקר TIM שהתפרסמו היום (ב'), התפרסמו גם נתוני הרייטינג לאתרים של גוגל טרנדס לינואר 2012 - וכמעט כרגיל, המגמות שונות.

בעוד ש-TIM נחשב לסקר מיושן, המתבסס על מודעות בלבד ולא על נתוני אמת, גוגל טרנדס מרכז נתוני אמת, בין השאר ממיליוני חיפושים וגלישות מפנות לאתרים הנמדדים. בימים הקרובים יתפרסמו נתוני גמיוז לדירוג אתרי האינטרנט בישראל - נתונים המתבססים על נתוני אמת מגלישה באתרים ופאנל גולשים נרחב.

גמיוז, הזוכה במכרז הרייטינג לתעשיית האינטרנט הישראלית, מדרגת את אתרי האינטרנט בישראל כבר חודשיים ברציפות. אלא שבמדידה של גמיוז משתתפים בינתיים רק שניים מבין ארבעת האתרים הכלכליים הבולטים, "גלובס" ו"דה מרקר", בעוד השניים האחרים, "כלכליסט" ו"ביזפורטל", נמנעים ממנה מסיבותיהם הם.

מהי תמונת המצב לפי גוגל טרנדס בגזרת האתרים הכלכליים? לפי שני הגרפים המופיעים כאן, ניתן לראות כי אתר "גלובס" מוביל בפער גדול, אתר "דה מרקר" במקום השני - ואילו השניים האחרים מפגרים בפערים גדולים. מה שאולי מסביר את ההיאחזות של "כלכליסט" בסקר המודעות TIM, שבו אתר זה מדורג ראשון.

בגוגל טרנדס, לעומת זאת, ניתן לראות כי "גלובס" הוא האתר הכלכלי היחידי שנוסק מעל ל-200 אלף יוניק יוזרס (גולשים) ביום, שעה שביזפורטל לא חוצה את רף ה-100 אלף, ואילו "כלכליסט" משייט בשיאו בסביבות ה-150 אלף יוניק יוזרס בלבד ביום.

האתרים הכלכליים בינואר 2012 - נתוני גוגל טרנדס

מקרא לגרף: גלובס - תכלת, דה מרקר - אדום, כלכליסט - צהוב, ביזפורטל ירוק

האתרים הכלכליים בינואר 2012
 האתרים הכלכליים בינואר 2012

האתרים הכלכליים ב-12 החודשים האחרונים - נתוני גוגל טרנדס

מקרא לגרף: גלובס - תכלת, דה מרקר - אדום, כלכליסט - צהוב, ביזפורטל ירוק

האתרים הכלכליים ב-12 החודשים האחרונים
 האתרים הכלכליים ב-12 החודשים האחרונים