"דוח טבע מעודד בכל התחומים; 2012 נראית מבטיחה"

אנליסטים נפנים לנתח את דוחות טבע לרבעון הרביעי ■ לידר שוק הון: "התוצאות חזקות ביחס ליתר השנה" ■ הראל: "אם מחשיבים את תוכנית ה-Buy-Back, תשואת הדיבידנד עולה ל-5%"

"בשורה התחתונה: הדוחות של טבע היו בהתאם לצפי והיו חזקים יחסית ליתר השנה", כך מעריכה היום (ד') סבינה פודבל, אנליסטית בלידר שוקי הון, בהמשך לפרסום הדוחות הכספיים של טבע.

החברה, בניהולו של שלמה ינאי (ג'רמי לוין עתיד להחליפו כבר במאי הקרוב), דיווחה על עלייה של 28% בהכנסות הרבעוניות ל-5.7 מיליארד דולר ורווח רבעוני של 1.4 מיליארד דולר או 1.59 דולר למניה, עלייה של 23% ו-27%, בהתאמה. (לסיפור המלא)

"המשבר באירופה עלול לפגוע בחברה"

לדעתה של פודבל, "קצב השחיקה של הכנסות הגנריקה בארה"ב התמתן בעיקר בזכות ההשקות הגדולות ברבעון הרביעי, ליפיטור וזיפרקסה, אך טבע עדיין לא הצליחה לחזור לצמיחה חיובית בתחום". פודבל מעניקה לטבע המלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 49 דולר.

"ההאטה הכלכלית באירופה ממשיכה להכביד על פעילות הגנרית באזור והחשש שלנו הוא כי העמקת משבר החובות באירופה בשנים הקרובות עלול לפגוע בתוצאות העסקיות של החברה", לדבריה.

"חולשה בגנריקה האמריקנית"

"הדוחות מעודדים בכל התחומים למעט חולשה קלה בגנריקה האמריקנית", מציין דוד לוינסון מיחידת המחקר של בנק הפועלים. "שנת 2012 נראית מבטיחה עם הכנסות בסך 22 מיליארד דולר ורווח של 5.48-5.68 דולר למניה, לפי תחזית החברה".

בפועלים ממשיכים להמליץ על המניה ב"תשואת יתר" ומעדכנים כלפי מטה את מחיר היעד ל-56 דולר, לפי מכפיל עתידי 10 לרווח החזוי למניה לשנת 2012.

"הדוחות חזקים ששיקפו את האיחוד של ספלון בתחום תרופות המקור, את האיחוד של טיאו וטבע-קואה ביפן, את המשך הצמיחה של הגנריקה בשאר העולם (מחוץ לארה"ב ואירופה) ואת השקות הגנריות המשמעותיות בארה"ב, בראשן הזיפרקסה והליפיטור", מסביר סטיבן טפר מהראל פיננסים בתגובה לדוחות.

בנוסף, הגדילה טבע את הדיבידנד במזומן ל-26.8 סנט למניה, כאשר הדיבידנד ברמתו הנוכחי משקף תשואת דיבידנד שנתי של 2.4% במזומן. "אם מוסיפים לזה את תוכנית ה- Buy-Back של מניות בהיקף של מיליארד דולר לשנה, התשואה עולה לכ-5%", דברי טפר.

"תוצאות טבע היו בהתאם לצפי, עם יציבות בקופקסון והתאוששות משמעותית בצד הגנריקה בארה"ב, לצד החלשות אורגנית בגנריקה האירופאית", ציין יונתן קרייזמן מכלל פיננסים ברוקראז'. "עיקר תשומת הלב תמשיך להיות מופנת לשאלה התחזית ל-2012 - המשקפות גישה שמרנית או לחילופין, היחלשות במגמה העסקית, בעיקר מכיוון אירופה לנוכח משבר החובות הריבוניים".