קוצר עונשו של שחר מזרחי, השוטר שירה למוות בגנב רכב

ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר החליטה לקצר בשליש את עונשו של מזרחי, שנדון ל-30 חודשי מאסר בפועל, וכעת הוא צפוי להשתחרר בעוד כחודשיים

ועדת השחרורים שליד השב"ס קיצרה בשליש את עונשו של השוטר שחר מזרחי, שירה למוות בגנב רכב לפני כ-6 שנים ונדון ל-30 חודשי מאסר בפועל. בעקבות ההחלטה ישוחרר מזרחי ממאסרו כבר בתחילת חודש אפריל השנה, במקום בפברואר 2013.

ביולי 2006 ניהלו שוטרים מתחנת חדרה, בהם מזרחי, מרדף אחרי גנב הרכב מחמוד גנאים בן ה-24. המרדף הסתיים בהרגיתו בירי של גנאים ובהגשת כתב אישום כנגד מזרחי באשמת הריגה לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה.

מזרחי, בגיבוי המשטרה, טען להגנתו כי הירי בוצע מתוך הגנה עצמית. על-פי גירסתם של השוטרים שנכחו במרדף, כשהגיעו לפרדס-חנה קראו לגנאים לעצור אך הוא ניסה להימלט ולדרוס אותם, כך שמזרחי נאלץ לירות לעבר הרכב שבו ישב הצעיר, אשר נפגע בראשו ומת.

בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה לא קיבל את טענת ההגנה של מזרחי, הכריע כי השוטר לא פעל כשורה, הרשיע אותו בהריגת גנאים וגזר עליו 15 חודשי מאסר בפועל. מזרחי ערער לעליון, אך ערעורו נדחה, ומעבר לכך - נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, החליטה להכפיל את עונשו ושלחה את מזרחי ל-30 חודשי מאסר בפועל.

במשך חודשים ארוכים בהם התנהל התיק כנגד מזרחי, ואך לאחר קבלת פסק דינו של העליון, ניהלו בני משפחתו של מזרחי וחבריו במשטרה קמפיין אינטנסיבי לביטול העונש, ובין היתר פנו לנשיא המדינה בבקשה לחנינה, אך ללא הועיל.

באוגוסט 2010 החל מזרחי לרצות את עונשו בכלא גלבוע שבצפון. היום, כאמור, החליטה ועדת השחרורים שליד השב"ס לקצר את עונשו ב-10 חודשים.