בלקסטון נכנסת לישראל: תשקיע מאות מ' ד' באמצעות לובש וקס

קרן ההשקעות הפרטיות הגדולה בעולם, הנסחרת בוול סטריט לפי שווי של 7.66 מיליארד דולר, תיכנס למיזם השקעות עם מנהלי קרן מרקסטון

קרן הפרייבט אקוויטי הענקית בלקסטון בדרך לישראל: הקרן תקים מיזם השקעות משותף עם מנהלי קרן מרקסטון, רון לובש ואמיר קס. כפי הנראה, מרקסטון תהיה הנציגה הבלעדית של בלקסטון בישראל והשתיים ישקיעו במשותף בחברות בארץ, כאשר מלאכת איתור ההשקעות תוטל על מרקסטון.

ההערכה היא כי בלקסטון תשקיע בישראל מאות מיליוני דולרים לפחות. מדובר בקרן הפרייבט אקוויטי הגדולה בעולם, אפילו יותר מקרן אייפקס שהשקיעה מיליארדים בישראל בין היתר ע"י רכישת השליטה בתנובה ופסגות. סגירת העסקה צפויה בשבועות הקרובים. ממרקסטון לא נמסרה תגובה לידיעה.

בלקסטון (סימול: BX) נסחרת בוול סטריט לפי שווי של 7.66 מיליארד דולר. מטה החברה ממוקם בניו יורק והיא נוסדה ומנוהלת על ידי סטיבן שוורצמן. החברה הוקמה ב-1985. בשנת 2011 הרוויחה החברה 1.4 מיליארד דולר ונכון לסוף 2011 החברה ניהלה נכסים בהיקף של 166.2 מיליארד דולר.

מרקסטון ידעה עליות ומורדות בהשקעותיה בישראל. הקרן הקימה את בית ההשקעות הכושל פריזמה, שפשט את הרגל, וחוותה השקעות לא מוצלחות נוספות כמו ההשקעה באלרן נדל"ן ובתומקאר. יחד עם זאת, לצד ההשקעות הללו היא רשמה גם אקזיטים יפים בחברות דפי זהב, זרעים גדרה ולאחרונה גם בחברת מוצרי ההשקיה הקיבוצית נטפים.

מרקסטון גייסה בשנים 2003-2004 סכום של 800 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים כמו קרן הפנסיה של קליפורניה, וכן מגופים מוסדיים ישראלים כמו כלל ומנורה. ב-2009 נאלץ יו"ר הקרן, אליוט ברודי, להתפטר לאחר שהודה שהיה מעורב בשערוריית שוחד.