ישראל ביתנו תעתור לבג"ץ נגד הקריטריונים לדיור בר-השגה

צעירי מפלגת ישראל ביתנו בשיתוף עמותת "איילים" יעתרו מחר לבג"ץ נגד הסרת פרמטר מיצוי כושר ההשתכרות מהקריטריונים - בהתאם להמלצת השר אטיאס

צעירי מפלגת "ישראל ביתנו" בהובלת ח"כ פאינה קירשנבאום, בשיתוף עם עמותת "איילים" להתיישבות סטודנטים, צפויים להגיש מחר (ב') בשעה 11:30 עתירה לבג"ץ כנגד הסרת פרמטר מיצוי כושר ההשתכרות מהקריטריונים לדיור בר-השגה. את העתירה מגישים הגופים באמצעות עורכי הדין יניב מטלס ויפעת הדר ממשרד עורכי הדין מטלס ושות'.

זאת, על רקע אישור מועצת מקרקעי ישראל את הצעתו של שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס לקריטריונים לדיור בר-השגה - ללא קריטריון מיצוי כושר ההשתכרות.

במסגרת העתירה מתבקש בג"ץ להורות על ביטול החלטתו של אטיאס, אשר לפי העתירה מתעלם מהמלצות ועדת טרכטנברג לכלול את פרמטר מיצוי כושר ההשתכרות "כתנאי סף או מרכיב משמעותי" בקריטריונים.

"בסיסה של העתירה הינה בהתעלמות מופגנת מהמלצות הוועדה לשינוי כלכלי-חברתי בראשות פרופ' טרכטנברג", לשון הודעת ישראל ביתנו, "אשר עיקריה התניית קבלת דיור בר-השגה בהשתתפות מבקשי הדיור במעגל העבודה (מיצוי כושר השתכרות) ותרומתם לחברה".

בישראל ביתנו ציינו עוד כי "החלטה זו של שר הבינוי והשיכון מפלה את כלל ציבור תושבי מדינת ישראל ביחס לאוכלוסייה החרדית, אשר גיל נישואיה נמוך באופן משמעותי מחתך כלל האוכלוסייה, ואשר תוצאתה שיווק משאבי המקרקעין של מדינת ישראל לאוכלוסייה החרדית לבדה".

ההודעה העתירה הצפויה נמסרה מטעם מפלגת "ישראל ביתנו" זה מכבר, כאשר יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן ציין בשבוע שעבר כי "נעשה כל מאמץ לטרפד את ההחלטה. הקריטריון שאושר עומד בסתירה מוחלטת להחלטת הממשלה ובניגוד לדוח טרכטנברג. אנחנו לא נקבל את זה".

לדברי ליברמן, "אני מקווה שנצליח למנוע את זה. הקריטריונים שאושרו לא עומדים במבחן השכל הישר, וזה לא מקובל עלינו ברמה המהותית והעקרונית".

ח"כ פאינה קירשנבאום, מגישת העתירה, מסרה: "המחאה החברתית קמה על הזכות לדיור במחירים שפויים לציבור העובד, המשרת בצה"ל ומשלם המסים וכורע תחת הנטל של יוקר המחיה. עצוב היה לגלות כי דווקא דרישה זו נותרה מחוץ להחלטות הממשלה בניגוד להמלצות ועדת טרכטנברג".