אספן גרופ השלימה את המיזוג עם אספן נדל"ן

תרשום ברבעון הרביעי הכנסות מיסים נטו בסך של כ-21.5 מיליון שקל

חברת אספן גרופ, בניהולו של אילן גיפמן, מדווחת, כי תהליך מיזוג החברה עם חברת הבת, אספן נדל"ן, הושלם, וכי בעקבות קבלת אישור רשם החברות להשלמת המיזוג, חדלה אספן נדל"ן מלהתקיים. כתוצאה מהשלמת המיזוג, תרשום אספן גרופ ברבעון הרביעי של 2011 הכנסות ממסים, נטו, בסך של כ-21.5 מיליון שקל.

בכך השלימה אספן גרופ תהליך מורכב, שהחל בשנת 2009, שנועד לייעל את תפקוד הקבוצה ולהקטין את הוצאותיה השוטפות. תהליך המיזוג והייעול כלל מחיקה מהמסחר בבורסה, באמצעות שתי הצעות רכש, של מניותיהן של החברות הבנות, אספן נכסים ואספן נדל"ן. לאחר מכן, הושלם אשתקד מהלך של החלפת איגרות החוב של אספן נדל"ן באיגרות החוב של אספן גרופ (מדורגות A3 על ידי מידרוג), ועתה הושלם המיזוג.

במקביל לתהליך המיזוג, הרחיבה אספן גרופ בשנתיים האחרונות את תיק הנכסים שלה, הנאמד כיום בשווי של כ-1.6 מיליארד שקל . מאז תחילת שנת 2010 ביצעה רכישות של נכסים בהיקף כספי של כ-600 מיליון שקל. בין היתר, רכשה 50% ממבנה מסחרי בשוויץ המושכר לרשת Hornbach לפי שווי של כ- 175 מיליון שקל, בניין משרדים המושכר לדויטשה טלקום בגרמניה לפי שווי של כ-68 מיליון שקל, מרכז לוגיסטי המושכר לאופיס דיפו בהולנד תמורת כ-90 מיליון שקל וכן מרכז לוגיסטי המושכר לחברת האופנה טומי הילפיגר תמורת כ-105 מיליון שקל.

החברה מחזיקה שטחים מניבים בהיקף כולל של למעלה מ-360 אלף מ"ר, כ-50% ממנו במערב אירופה, המושכרים ליותר מ-300 שוכרים.

גיא פרג, יו"ר דירקטוריון אספן גרופ, מסר: "השלמת המיזוג הינה צעד נוסף שאשיישמנו במסגרת האסטרטגיה הכוללת לייעול פעילותה של הקבוצה, ולשיפור המבנה העסקי והארגוני שלה, וזאת כחלק מהפעילות הכוללת להשאת ערך החברה עבור בעלי מניותיה".