המגשר קבע: ליליאן פרץ אינה זכאית לפיצוי משרה נתניהו

פרץ, עוזרת הבית לשעבר של רעיית רה"מ, תבעה ממנה 300 אלף שקל - אך המגשר קבע כי "הקלות בה נשפך דמה של נתניהו מחוץ לכותלי ביה"ד שוללת מפרץ את הזכות לתשלום כלשהו" ■ "מטרתה של פרץ היה לעשות את נתניהו ללעג בציבור"

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו לא תפצה את ליליאן פרץ, מנהלת משק-הבית שלה לשעבר, שתבעה אותה על זכויות עובד שלטענתה נלקחו ממנה - כך קבע עו"ד נחום פינברג שגישר בין הצדדים.

פרץ תבעה 300 אלף שקל בעבור שורה של זכויות עובד שקופחו ממנה לטענתה וכן בעבור עוגמת-נפש וסבל. המגשר קבע בעניין התביעה לפיצויי פיטורים כי "יקשה על התובעת להוכיח כי קיימות נסיבות שבהן הייתה זכאית להתפטר ולקבל פיצויי פיטורים".

המגשר הביע ביקורת קשה נגד התנהלותה של ליליאן פרץ. "קשה לקבל את ההתנהגות הבלתי ראויה, אם לא לומר כוחנית ואכזרית, כאשר הגברת פרץ יצאה למסע נקמה תקשורתי ומסע 'חיסול ממוקד' של הגברת נתניהו", הוא כתב.

לדבריו, "גברת נתניהו הפכה לשק חבטות. זכותו של אדם להגיש תביעה, אבל קשה לקבל מהלך של נקמנות מחוץ לבית הדין המשפיל, מבזה ופוגע בצד האחר. מטרתו של מהלכה של הגברת פרץ היה לעשות את הגברת נתניהו ללעג בציבור. זו פעולה אלימה במיוחד שאיני יכול להשלים עמה".

התנהגותה של פרץ חמורה מאין כמוה"

המגשר ציין כי לא מצא כי פרץ השתכרה מתחת לשכר מינימום בניגוד לטענתה, אך מצא כי על נתניהו לשלם לליליאן 7,000 שקל על עבודה בשבת, בעבור ימי חופשה 4,500 שקל, בעבור החזר נסיעות 13 אלף שקל ובעבור דמי הבראה 3,000 שקל.

"הגעתי למסקנה כי התנהלותה של הגברת פרץ לאחר סיום עבודתה חמורה מאין כמוה", הדגיש עו"ד פינברג. "הקלות בה נשפך דמה של נתניהו מחוץ לכותלי בית הדין לעבודה שוללת ממנה את הזכות לקבל תשלום כלשהו מגברת נתניהו". בכך כל הכסף שמגיע לה מהגברת נתניהו מתקזז לגמרי.

3 מגשרים שונים ניסו לפשר בין הצדדים, ואחרי ששני הראשונים נכשלו, מונה בהסכמת הצדדים עו"ד נחום פינברג, מומחה לדיני עבודה. הוא קיים 4 ישיבות גישור עם פרקליטה החדשה של שרה נתניהו, ד"ר יוסי כהן, עם פרקליטה של פרץ ועם השתיים.

פרקליטה של פרץ: "היא דוברת אמת"

"ליליאן פרץ עברה שתי בדיקות פוליגרף ויצאה דוברת אמת", אמר פרקליטה של פרץ, עו"ד אסף שרעף. "כשבית משפט יחקור את העדים הוא יקבע חד-משמעית כי ליליאן פרץ עברה מסע עינויים בביתה של שרה ובנימין נתניהו ויפסוק לטובתה את מלוא הסכומים שנקבעו".

הצדדים התחייבו לא לעשות שימוש במסמך זה ולא לפרסמו גם לא בעקיפין. בסוף השבוע הודיע פרקליטה של פרץ לבית המשפט על כישלון הגישור, והתיק ימשיך להתנהל בפני בית הדין לעבודה בחיפה.

שרה נתניהו תממש את איומה, ובתוך ימים היא צפויה להגיש תביעת נזיקין נגד ליליאן פרץ.