שינוי מגמה? מאסר בפועל לנהג שטס 200 קמ"ש בכביש

ביהמ"ש פסק 4 חודשי מאסר בפועל, פסילת רישיון ל-6 שנים ו-2,000 שקל קנס לנהג עם 18 עבירות ב-3 שנות רישיון ■ "בריונות כבישים מחייבת ענישה קשה"

בית משפט השלום לתעבורה בבאר שבע גזר 6 חודשי מאסר בפועל על נהג שנתפס נוהג במהירות 200 קמ"ש בכביש בו המהירות המותרת היא 90 קמ"ש בלבד. כמו כן הוטלו על הנאשם, מחמד אבו גוידר, חצי שנת מאסר על-תנאי ל-3 שנים, פסילת רישיון נהיגה ל-6 שנים וקנס בסך 2,000 שקל.

ביהמ"ש קבע, כי התביעה הוכיחה מעבר לכל ספק כי הנאשם נהג בכביש 25, בשעה 02:25 לפנות בוקר, "במהירות בלתי נתפסת של 200 קמ"ש, מהם הופחתו 5 קמ"ש בהתאם לקביעת הפסיקה". לפי בית המשפט, "אין מדובר בדרך שוממה באמצע המדבר, אלא בדרך ראשית החוצה ומגשרת בין יישובי הפריפריה לעיר באר שבע".

במהלך המשפט התברר שלנאשם ותק צנוע מאוד על הכביש - הוא מחזיק ברישיון נהיגה רק משנת 2009. אלא שבשלוש שנים בלבד הוא הצליח לבצע ולהיתפס ב-18 עבירות תנועה, מהן פעמיים מעבר באור אדום, נהיגה ללא חגורה במרצדס הלבנה שבעלותו ודיבור בטלפון הסלולרי ללא דיבורית.

בית המשפט קבע כי הנאשם הפגין "בריונות כבישים והתנהגות המסכנת חיי אדם בצורה החריפה ביותר כמעט שניתן להעלות על הדעת... אמנם, אין לנאשם עבר פלילי, אבל מבחינה תעבורתית מדובר בעבריין תנועה כבד ומסוכן... ואין מקום בסיטואציה זו כל מקום לענישה שיקומית".

בשורה התחתונה, הדגיש השופט אלון אופיר, "עבריינות כבישים ובמקרה זה בריונות כבישים מחייבת ענישה קשה, בלתי מתפשרת אשר תייצר הרתעה מתאימה לבל יעלה על דעתו של כל נהג אחר לשקול האצת רכבו למהירות שהיא אף דומה למהירות בה נהג הנאשם".