פשרה בביה"ד: גולדשטיין מ-ynet ייצא לחופשה בתשלום

על פי הפשרה, ב-30 הימים הקרובים, תני גולדשטיין ישהה בחופשה בתשלום, שבהם בית הדין יגיע להחלטה בעניינו

פרשת הפיטורים ב-ynet הגיעה הבוקר לבית הדין לעבודה. בית הדין לענייני עבודה אישר היום פשרת ביניים בין "ארגון העיתונאים בישראל" לבין ynet באשר לסיום העסקתו של הכתב תני גולדשטיין. על פי הפשרה, ב-30 הימים הקרובים, גולדשטיין ישהה בחופשה בתשלום, שבהם בית הדין יגיע להחלטה בעניינו.

במהלך הדיון, אליו הגיעו העורך הראשי של Ynet, יון פדר, סגנו ערן טיפנבורן ומנכ"ל האתר אבי בן-טל, הפגינו עשרות עיתונאים מכלי תקשורת שונים מחוץ לבית הדין במחאה על הניסיון לכאורה "לחסל את התאגדות העובדים ב-Ynet" וכן במחאה על "פיטוריהם של שלושה ממובילי ההתארגנות באתר", לדבריהם.

על פי החלטת השופטת דגית ויסמן, ביום חמישי הקרוב יתכנס בית הדין מחדש לישיבת הוכחות בהן יוצגו ראיות מטעם שני הצדדים: ynet הטוענת כי גולדשטיין לא פוטר אלא התפטר בעצמו, וארגון העיתונאים הטוען כי הפיטורין הן על רקע הצטרפותו לאיגוד וניסיונו לאגד עובדים במקום העבודה.

בתחילת השבוע הגישו ארגון העיתונאים וההסתדרות עתירה לבית הדין באמצעות עורכי הדין אמיר בשה, אלי כהן וענת גוטמן בבקשה להוציא צו מניעה האוסר על ynet לפטר את העיתונאי תני גולדשטיין, "על רקע פעילותו בהתארגנות עובדים". כמו כן ביקשו בעתירה לחייב את ynet בתשלום פיצויים ללא הוכחת נזק בסכום של 200 אלף שקל בגין ניסיון לפטר את גולדשטיין.

בתגובה שהוגשה לבית הדין על ידי Ynet נכתב כי מדובר ב"עובד החברה שהתפטר במספר הודעות, הן בכתב והן בעל פה". עוד נטען על ידי ynet כי "לאיש מבין חברי ההנהלה לא ידע ולא היה בעל חצי ידיעה כי גולדשטיין החליט גם להיות מעורב בארגון העיתונאים"

"בתקופת הביניים עד להחלטת בית הדין, ב-30 הימים הבאים, Ynet הציעה והסכימה לשלם לגולדשטיין שכר בגין אותם 30 ימים", נכתב בפרוטוקול המשפט. "התשלום יבוצע לפנים משורת הדין ומבלי להודות בכל טענה". יחד עם זאת הצדדים הסכימו כי אם יחליט בית הדין לפסוק בעניין לטובת ynet , תבוצע התחשבנות בין הצדדים לפיה "יתרת ימי החופשה, מעבר לימים שנצברו לטובת גולדשטיין, תקוזז מכל סכום שעל המשיבה לשלם לה או יוחזר על ידו, על פי העניין".

עוד סוכם, כי תוך חמישה ימים יחשפו שני הצדדים מסמכים, הקלטות ותמלילים ובנוסף תצהיר ממנו עולה כי אין הקלטות נוספות ברשות הצדדים. המדובר בהקלטות של שימוע לפני פיטורים שנעשה אתמול לעיתונאי יונתן זילבר -ממובילי הקמת ועד עיתונאים ב- ynet.

בתגובה לבקשת עו"ד של הארגון, אמיר בשה, ש-Ynet יצהירו כי "לא תהיה פגיעה בהתארגנות העובדים" ענתה עו"ד של ynet, סיגל פעיל, כי "הדבר ברור מאליו וכתוב בתגובה (לעתירה - ר"ב)".

מ-Ynet- נמסר בתגובה כי "כפי שהובהר היום בבית הדין לעבודה, גולדשטיין לא פוטר אלא הודיע על התפטרותו וחזר בו. מנהלי האתר לא קיבלו את בקשתו לחזרה לעבודה, וחשוב להדגיש כי לגולשטיין לא נערך שום הליך פיטורין שכולל שימוע המחוייב על פי חוק. להחלטתו, ובאופן עצמאי החליט תני להפסיק את עבודתו החל מה - 12 לחודש פברואר. אנו בטוחים כי עם בדיקת המסמכים תתבהר התמונה ובית הדין יחשוף את האמת".