בכיר בפד: "לא יהיה QE3; המצב הכלכלי טוב מכפי שנראה"

בראיון לרשת CNBC טען יושב ראש הפדרל ריזרב של דאלאס שהמצב הכלכלי בארצות הברית טוב מכפי שנראה ■ בשל כך הוא אומר שתוכנית הקלה כמותית נוספת היא בגדר "פנטזיה של וול סטריט"

יושב ראש הפדרל ריזרב בדאלאס ריצ'רד פישר טוען שמצבה הכלכלי של ארצות הברית הינו יותר טוב מכפי שמשתקף בנתוני המאקרו, ובעקבות כך לא יהיה צורך להשיק תוכנית הקלה כמותית חדשה (QE3). את הדברים אמר פישר במהלך ראיון שהעניק לרשת הטליוויזיה CNBC.

פישר אמר בראיון שעם הירידה המתמשכת בנתוני האבטלה במדינה והעליה בנתוני מכירות הבתים הדרישות מצד וול סטריט להקלה כמותית נוספת נראית כרגע כמו "משאלת לב".

"המצב הוא טוב, לא מצויין אבל בהחלט טוב. אין לנו עדיין מספיק מקומות עבודה חדשים", אמר פישר. "אבל המספרים בהחלט הולכים בכיוון החיובי, וההערכה האישית שלי היא שמצב הכלכלה שלנו הוא הרבה יותר טוב מכפי שעולה במספרים, או לפחות נעים בכיוון הנכון"

אחרי פגשית וועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב ביום שני, פישר אמר ש"תוכנית הקלה כמותית נוספת הינה בגדל פנטזיה של וול סטריט". במהלך הראיון עם רשת CNBC הוא תיקן קצת את דבריו, "הם מקווים שמשהו יקרה שיעזור להם לקבל דחיפה, אנחנו לא מתכוונים להעניק שום מתנות לוול סטריט".