עו"ד חויב בהשבת 7.5 מיליון שקל שהחזיק בנאמנות עבור לקוחות

נקבע כי עו"ד ציון בר-אל השתמש בכספים של 7 יהודים מאנגליה לצרכיו הפרטיים

‎‎בית המשפט המחוזי בתל-אביב חייב לאחרונה את עו"ד ציון בר-אל מבאר-שבע להשיב ל-7 יהודים תושבי אנגליה יותר מ-7.5 מיליון שקל שהוחזקו אצלו בנאמנות, לשם הקמת פרויקט מגורים לציבור החרדי בירוחם.

בית המשפט קבע כי עו"ד בר-אל השתמש בכספי ההלוואות שלא לטובת בניית הפרויקט, ובין היתר עשה בהם שימוש לטובת צרכיו הפרטיים.

‏במהלך שנת 2005 הלוו 7 התובעים, יהודים חרדים תושבי אנגליה, כ-2.1 מיליון דולר לחברת בניין שלם ייזום פרויקטים לרווחת הציבור החרדי בע"מ, לצורך בניית פרויקט בנייה לציבור החרדי בירוחם. בהסכם משולש שנחתם בדצמבר 2005 הוסכם כי כספי ההלוואות יופקדו בחשבון בנק מיוחד, אותו ניהל עו"ד בר-אל.

‎‎מעשה מכוון

‏‎‎פרויקט ירוחם לא יצא בסיכומו של דבר אל הפועל. לאחר כישלון הפרויקט, ביקשו התובעים לקבל את כספיהם בחזרה. ואולם, אז התברר להם כי עו"ד בר-אל עשה שימוש בכספי ההלוואות שלא לצורך קידום הפרויקט בירוחם, והם תבעו אותו, באמצעות עו"ד יובל ברכה, בטענה כי הוא הפר את חובותיו כלפיהם כעורך דין והציג בפניהם מצגים שקריים, תוך שגרם להם נזקים כספיים קשים.

בר-אל הכחיש את הטענות נגדו, אך בית המשפט לא קיבל את גירסתו.

‏‏"משקבעתי כי בר-אל הינו נאמן על כספי ההלוואות, וכאשר הנאמן הוציא סכומי כסף לטובת מטרות שלא לשמן נמסרו בידיו ההלוואות, כי אז הוא הפר את חובתו כנאמן", קבע השופט אליהו בכר.

לדבריו, "בהיותו (של בר-אל) אחראי לנזק שנגרם - אובדן סכומי ההלוואות שלא התירו הוצאתם - הינו מחויב בהשבתם. ויובהר - אין עסקינן בשאלה של התרשלות, אלא מדובר במעשה שנעשה בכוונת מכוון, ומכאן גם חומרתו".

ממשרד כהן-ערב נמסר בתגובה: "הפעילות העסקית המתוארת בפסק הדין נוהלה על-ידי עו"ד בר-אל באופן פרטי, וללא קשר למשרד או ללקוחותיו. עו"ד בר-אל אינו פועל יותר במסגרת המשרד".