נזילה: אפריקה בוחנת הקדמת תשלומי אג"ח בכ-600 מ' שקל

התשלום יהיה באופן מיידי במזומן סדרת אג"ח חדשה, אשר תונפק על ידי הצעת רכש חליפין ■ איזי כהן: "מהלך זה יבטא את מחויבות אפריקה ישראל כלפי בעלי החוב ובעלי מניותיה לפרוע בהקדם האפשרי את התחייבויותיה"

אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב מדווחת היום (ב') כי היא בוחנת הקדמת תשלומי הקרן של אג"ח מסדרה כ"ו לשנים 2013 ו-2014 המסתכמים בכ-600 מיליון שקל.

במסגרת תהליך הבחינה, נדונה על ידי החברה הנפקת סדרת אג"ח חדשה (אחת או יותר) שמועד פירעונה יהיה בהתאמה ליתרות הנזילות שבקופת החברה ולתזרימי המזומנים החזויים של החברה בשנים הקרובות.

סדרת האג"ח החדשה תונפק על ידי הצעת רכש חליפין, שתאפשר למחזיקי האג"ח (סדרה כ"ו) את יכולת הבחירה האם להמשיך ולהחזיק באגרות החוב הקיימות (סדרה כ"ו) או להמירן באג"ח חדשות, אשר יכללו תשלום מיידי של קרן האג"ח כ"ו 2013 ו-2014.

מנכ"ל החברה איזי כהן ציין כי "הנהלת אפריקה ישראל החליטה לבחון אפשרות של פירעון מוקדם של תשלומי הקרן תוך כדי בחינת שימוש בעודפי הנזילות שברשותה וזאת במטרה לצמצם את החוב הפיננסי. בבחינת המהלך שיעשה באמצעות הצעת רכש חליפין, בין השיקולים שעמדו לנגד הנהלת החברה היו הצטברות יתרות נזילות בקופת החברה, היעדר אפיקי השקעה זמינים המעניקים תשואה ראויה על יתרות אלה, חוסר הוודאות הכלכלי השורר כיום בשווקים העולמיים ועוד.

מהלך זה, ככל שיתקבל על ידי מחזיקי האג"ח, יאפשר להם בחירה האם להמשיך ולהחזיק באגרות החוב הקיימות או להמירן באג"ח חדשות ויבטא את מחויבות אפריקה ישראל כלפי בעלי החוב ובעלי מניותיה לפרוע בהקדם האפשרי את התחייבויותיה", הדגיש כהן.