מפעל Sea Of Life לא מתאושש: כ-100 עובדים פוטרו

בעלי החברה, אורי בן-חור, מסר כי בכוונתו לבטל עסקאות עם לקוחות בחו"ל, אחת מהן בהיקף של כ-11 מיליון דולר, לאספקת מוצרים ל-4 רשתות מובילות בארה"ב

חברת Sea Of Life, שמייצרת ומשווקת מוצרי טיפוח שמבוססים על מינרלים מים המלח, מתקשה להתאושש משריפת הענק שכילתה את מפעל הייצור שלה באזור התעשייה ערד ביוני 2011.

היום (ב') הודיע הבעלים של החברה, אורי בן-חור, כי בכוונתו לבטל עסקאות עם לקוחות בחו"ל, אחת מהן בהיקף של כמעט 11 מיליון דולר, לאספקת מוצרי החברה ל-4 רשתות מובילות בארה"ב.

לדברי בן-חור, במציאות שנכפתה על החברה מאז השריפה, החברה לא מסוגלת לעמוד בביקוש ולייצר באופן שיאפשר לה לספק סחורה ללקוחות. כ-100 מתוך 180 עובדי החברה פוטרו בחצי השנה האחרונה. חלק מהעובדים פוטרו בשבוע שעבר.

"אני נתון בהתמודדות מטורפת עם מציאות איומה. אני לא מאחל את המצב הזה לאיש. דווקא עכשיו, כשהייתי צריך להיות רגוע ונינוח, לקצור את הפירות, ליהנות מההון העצמי הפנטסטי שצברנו במשך שנים של עמל. הכול נחרב. הכול נשרף כליל, כולל הזמנות של מיליוני דולרים", אמר בן-חור ל"גלובס".

לדברי בן-חור, מפעל הייצור ניזוק כליל מלבד אזור המטבח, ושם נעשית כיום פעילות ייצור בהיקף זניח. העובדים מצדם ניסו להירתם למען המפעל, לשפץ חלק מהמכונות שניזוקו ולשדר אווירה של עסקים כרגיל, אך החברה מצאה את עצמה חסרת אונים מול ציפיית הלקוחות למימוש הזמנות.

"חנויות המפעל מתרוקנות ממוצרים, הלקוחות בחו"ל זועמים על תנאי אספקה בלתי סבירים, ונאלצנו להודיע על ביטול עסקת ענק של 11 מיליון דולר שהייתה אמורה לצאת לדרך בעוד כחודש", אמר בן-חור.

לדבריו, הוא עושה מאמצים לגיוס ההון הדרוש כדי לשקם את המפעל ולחדש את פעילותו בהיקף שקדם לשריפה.

"בהתחלה חשבנו שהסיבה לשריפה היא הצתה. מאוחר יותר התברר שקצר חשמלי גרם לכל הצרה הזאת. שמאי שבא להעריך את הנזק בשם חברת הביטוח העריך את הנזק ב-10.3 מיליון דולר. בליל השריפה הייתה במפעל סחורה בשווי של 8.5 מיליון שקל", אומר בן-חור.

הוא מוסיף כי "קיים פער בין היקף הנזק לבין תגמולי הביטוח, ועכשיו אני מנסה לגייס את ההון הדרוש כדי לחדש את הפעילות. בינתיים אנחנו לא מצליחים לחזור לעצמנו. זו טרגדיה בכל קנה-מידה".

בן-חור מתכוון לפנות בימים הקרובים לראש עיריית ערד ולמשרדי הממשלה הרלוונטיים, בבקשה לסיוע דחוף שיציל את עתיד המפעל ויאפשר לחדש את פעילותו.

"היקף המכירות שלנו ירד ב-70%. אין לנו ברירה. אנחנו חייבים לקבל עזרה. האש פשוט כילתה הכול", הוא אומר.