בעלי האג"ח: "קרן אוריגו תפסה את פולאר כמו תמנון"

כך טוענים בעלי האג"ח ■ אוריגו: "האשראי שירת, בעיקר, פירעון חובות לבעלי האג"ח" המגעים להסדר חוב תקועים, ומחזיקי האג"ח מאיימים בפירוק

נמשכת ההידרדרות בחברת פולאר השקעות, שבשליטת זיל פלדמן: מימוש של נכס בניו יורק נדחה, קרן אוריגו לוחצת ומחזיקי האג"ח מאיימים בפירוק. החדשות הטריות: החברה דיווחה אתמול, כי עסקה שנחתמה בחודש נובמבר, ולפיה קרן CIM האמריקנית תשקיע בנכס של החברה במנהטן (שבו היא מחזיקה בשותפות עם אקרו נדל"ן), נדחתה לחודש הבא.

פולאר השקעות נקלעה למשבר תזרימי קשה, ובחודש דצמבר הודיעה למחזיקי האג"ח, שלהם היא חייבת 140 מיליון שקל (כשליש מהסדרה נרכש על-ידה בחזרה), כי לא תשלם את התשלום הקרוב. בחודש שעבר קיבלו מחזיקי האג"ח את הריבית בלבד, בגובה של כ-3 מיליון שקל, והסכימו לדחיית תשלום של כ-25 מיליון שקל. במקביל נפתח מו"מ להסדר חוב, אך בינתיים ללא תוצאות חיוביות. באספת אג"ח שהתקיימה אתמול, הבהירו הנושים כי הם דורשים התייעלות ותרומת בעלים כתנאי להסדר חוב.

העסקה שנדחתה אמורה הייתה להזרים חמצן לחברה: קרן ההשקעות מלוס אנג'לס, שהוקמה על-ידי שני ישראלים לשעבר - אבי שמש ושאול קובה, התחייבה להשקיע עד 85 מיליון דולר בפרויקט ברחוב 51 במנהטן. עם השלמת העסקה הייתה אמורה פולאר השקעות להחזיק ב-8.7% מהפרויקט.

אגב, שמש וקובה הם גם הבעלים של אולם התיאטרון בשדרות הוליווד, שבו נערך הבוקר טקס האוסקר. בעבר גילו השניים עניין ברכישת דלק נדל"ן אך העסקה לא יצאה לפועל.

בעיה נוספת של פולאר קשורה לאשראי בגובה של 90 מיליון שקל, שנטלה מקרן המנוף אוריגו. מנכ"ל החברה, אורי שני, הסביר אתמול באסיפת מחזיקי האג"ח, שפולאר משועבדת כמעט במלואה לאוריגו, והאחרונה לא מסכימה לסלק את החוב בפירעון מוקדם ללא קנסות, ולא מסכימה לשחרר בטחונות.

עו"ד עדי פיגל, המייצג את מחזיקי האג"ח אמר: "אנו מתכוונים לנקוט את כל הצעדים הדרושים על מנת להגן על זכויות המחזיקים, ובכלל זה פנייה למשרד האוצר ונקיטת הליכים משפטיים ככל שיידרש. אוריגו תפסה את החברה כמו תמנון. היא הייתה אמורה להיות רשת הצלה, והיא הפכה לרשת דייגים".

מאוריגו נמסר בתגובה: "קרן אוריגו העמידה לפולאר השקעות מימון לאחר מו"מ ארוך ויסודי שתנאיו דווחו בשקיפות מלאה לציבור. האשראי שירת, בעיקר, פירעון חובות לבעלי האג"ח בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. המימון של אוריגו אפשר לחברה להמשיך לפעול ולפתח את עסקיה, תוך השבחת חלק מהנכסים שלה; ואפשר לחברה שלא לממש את נכסיה העיקריים במחירי מימוש מהיר, תוך מתן הזמן הנדרש למימוש בערכים ראויים. אנו סבורים, כי בנסיבות הקיימות על הנהלת החברה לגבש תוכנית לפתרון הבעיה שנוצרה, תוך מתן תמיכה בחיזוק מבנה ההון ותזרים המזומנים, וחיסכון בהוצאות התקורה לטובת כלל נושיה ובעלי המניות".