האוצר: "מחירי הדלק בישראל לא גבוהים יחסית; לא נוותר על מסים - שהציבור ייסע בתחבורה ציבורית"

ליטר בנזין 95 אוקטן צפוי לזנק מחר לכ-8 שקלים לליטר, אך דורון כהן, מ"מ מנכ"ל משרד האוצר, אומר היום בראיון ל"מעריב" שמס הדלק לא יופחת ■ מזהיר מגל התייקרויות במשק: "הדלק הוא תשומה לכל מוצר - מקוטג' ועד מחירי טיסות"

מחיר הדלק יזנק מחר (ד') בלילה לשיא וליטר בנזין 95 אוקטן צפוי לעמוד על כ-8 שקלים, אולם במשרד האוצר מבהירים כי אין בכוונתם להוריד את מס הדלק כדי להקל על הנהגים. דורון כהן, מ"מ מנכ"ל משרד האוצר, אומר היום בראיון ל"מעריב" כי האוצר כבר "ויתר" על 2.5 מיליארד שקל בשנה בהכנסות ממסי דלק כתוצאה מאימוץ המלצות ועדת טרכטנברג, ואין בכוונת המשרד לבצע הפחתות מס נוספות.

"אין לנו השפעה על מחירי הדלק אבל יש לנו השפעה על האלטרנטיבות שיש לציבור ואנחנו מעודדים ומכוונים את הציבור להשתמש בתחבורה ציבורית ולקנות כלי רכב חסכוניים בדלק", אמר כהן. עם זאת, הוא לא התייחס למצבה הירוד של התחבורה הציבורית בישראל ולא דיבר על האפשרות שהאוצר יקצץ בהוצאות הנסיעה של הפקידים הממשלתיים הנהנים משירותי ליסינג על חשבון משלם המסים, כולל פקידי האוצר.

"באופן עקרוני מחירי הדלק בישראל אינם גבוהים יחסית", הוסיף כהן תוך שהוא מתייחס למדינות מסוימות באירופה שם מחירי הדלק גבוהים יותר במקצת, אולם גם השכר במדינות אלה גבוה בהרבה מבישראל, ולכך לא התייחס כהן.

כהן הזהיר כי כתוצאה מעליית מחירי הדלק צפוי גל התייקרות של מוצרים במשק: "הדלק הוא תשומה לכל מוצר בשוק - החל מהקוטג', דרך הסקה או הובלה של כל מוצר עד מחירי הטיסות. ההתייקרות תורגש בהרבה תחומים".