בורסת השמות: מיהם המועמדים להגשת החדשות בטלוויזיה?

על-פי הערכות, בשבועות הקרובים יאיישו חברות החדשות את המשבצות של מגיש חדשות 10, מגיש "אולפן שישי" בחדשות 2 ומגיש "מבט" בערוץ 1 במינויים קבועים

לפחות שלושה מהכיסאות הנחשקים ביותר בעולם הגשת החדשות בישראל אמורים בחודשים הבאים להחליף את בעליהם. בחדשות 2 כבר מספר חודשים מחפשים מחליף ליאיר לפיד שפנה לחיים הפוליטיים, להגשת "אולפן שישי". בחדשות 10 צפוי להתפנות באפריל כסאו של יעקב אילון, שהחליט לפרוש, ובערוץ 1 עשויים מגישי "מבט", ינון מגל ומרב מילר, להיפרד בקרוב מהמהדורה.

לצד זה יש גם את "השבוע", תוכנית מגזין יום שישי של חדשות 10, שמאז התפטרותו של גיא זהר בשלהי השנה שעברה הוגשה על-ידי נסלי ברדה, שנחשבת לממלאת-מקום.

כפי שנראה כעת, בחדשות 10 פועלים לכך שאת מהדורת יום שישי יגישו יחד עמנואל רוזן, שכפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", צפוי לשוב לערוץ בתפקיד רחב יותר של פרשן, ואלון בן-דוד.

בן-דוד, אשר זוכה להערכה גבוהה מאוד בסקרי אהדת הציבור, נחשב למועמד גם לתפקידי ההגשה האחרים הפנויים - מגיש המהדורה המרכזית של חדשות 10, מגיש "אולפן שישי" והיו אף מי שהיו רוצים לראות אותו בתפקיד מגיש "מבט".

אך במקרה של בן-דוד, כמו עוד כמה שמות שנחשבים לאטרקטיביים במיוחד, את מועמדותו לגופים מחוץ לערוץ 10 עשויה להכשיל הנטייה המתבקשת של מנהלי החדשות בתקופה זו שלא להביא מגישים מחוץ לחברה.

המצב הכלכלי עשוי להעלות תהיות באשר להבאת מגישים מבחוץ כדוגמת מודי בר-און ל"אולפן שישי", או גדי סוקניק, שהוא איש חדשות בכיר שנחשב כמועמד פוטנציאלי ל-3 הפוזיציות.

מועמד אחר ששמו שב ועולה הוא דני קושמרו, שממלא בהצלחה בחודשים האחרונים את מקומו של לפיד. שמו של קושמרו עלה גם כמועמד להגשת חדשות 10 ואף כמגיש יחד ב"מבט". אך אם קושמרו ישתבץ במי מהתפקידים החדשים, תפתח השאלה מה יהיה על יתר המשבצות שהוא ממלא - המהדורה המרכזית ומהדורת השבת.

שאלת המשבצות הפנויות מלווה את מנכ"לי החדשות בבחירתם, ועשויה לפגוע בסיכוייהם של עודד בן-עמי או דנה ויס המגישים תוכניות מרכזיות בחדשות 2, ואשר אם יעזבו יהיה צורך במציאת מחליף עבורם.

על-פי ההערכות, בשבועות הקרובים יפלו ההכרעות ב-3 המערכות. בחדשות 2, לפי שעה, רק אודי סגל עשה פיילוט, שכן המועמדים האחרים מחזיקים בניסיון הגשה.

בחדשות 10, בניגוד לחדשות 2, עשויים לצאת בקרוב לסקר בקרב קבוצות מיקוד, כפי שעשו בעבר. יש לציין כי הנטייה הטבעית שם היא להשאיר את תמר איש-שלום כמגישה מרכזית, 4 ימים בשבוע, ולצדה מגיש שממלא מקום.

אחד המועמדים המובילים במצב כזה הוא צבי יחזקאלי, שישמור על נקודות החוזק שלו כפרשן ערבי. ועם זאת, עזיבתו של אילון היא שעת כושר להחזיר לערוץ את ההגשה הזוגית שייחדה אותו לאורך תקופה.

מעט נשים בבורסת השמות

סוגיית הנשים המגישות שבה ועולה, גם בביקורת כלפי גופי השידור, ואכן יש מעט נשים בבורסת השמות. שם שעולה תכופות בערוץ 1 הוא שמה של גאולה אבן, שבעבר ויתרה על הגשת "מבט" לאחר שהתברר כי לא תוכל להגיש לבד. כעת שמה עולה גם כמועמדת לתפקיד מגישת "אולפן שישי".