איפה תמצאו חופשה רומנטית וזולה בקפריסין?

הקרבה לישראל והשילוב של ישן עם חדש הפכו את פאפוס שבקפריסין ליעד מועדף על צעירים המחפשים חופשה רומנטית וזולה

עד לפני 300 שנה הייתה פאפוס עיר הבירה של קפריסין. היום עיר החוף הקסומה הזו, שממוקמת בדרום מערב האי, משלבת ישן עם חדש, ומהווה אבן שואבת לישראלים שמחפשים חופשה רומנטית איכותית ולא יקרה.

נקדים ונאמר: קפריסין, חד-משמעית - אינה טורקיה, ולא תמצאו שם חבילות הכול כלול מפנקות ב"שקל וארבעים לשבועיים". החיים במטבע המקומי (אירו) יקרים, אבל הקרבה לארץ מוזילה מאוד את עלויות החופשה משתי סיבות: מחיר הטיסה (כ-300 דולר) ומהירות ההגעה.

במילים אחרות, כאשר במרחק של 45 דקות טיסה מנתב"ג נמצאת לרנקה, תוכלו לעלות על טיסה ב-07:00 בבוקר ולטוס בחזרה ביום האחרון של הטיול ב-22:00 בלילה וכך להרוויח יום שהיה נוסף בחו"ל ללא עלויות הלינה. מסיבה הזו צעירים ישראלים שמחפשים חופשה רומנטית, איכותית וזולה מגלים את פאפוס כפתרון הולם.

דודי שרים, מומחה לקפריסין ומלווה קבוצות ישראלים באי, מחדד את הצד הרומנטי שיש לעיר להציע. "פאפוס, על פי המיתולוגיה היוונית, היא העיר שבה נולדה אפרודיטה אלת היופי והאהבה, וכמעט כל מקום בעיר משקף את המוטיב הזה. כך למשל, סלע אפרודיטה שבחוף, שמושך תייירים רבים כיוון שעל-פי האמונה העממית מי שרוחץ למרגלותיו ערום בליל ירח מלא - נשאר צעיר לנצח ומגשים את מאווייו הרומנטיים".

"לעיר הזו" ממשיך שרים, "יש הרבה מה להציע לזוגות: נמל עתיק שעדיין מתפקד, מצודה צלבנית היסטורית, רצפות פסיפס מן המאה ה-12, אבל גם אטרקציות מודרניות כמו הפקות אופרה מדהימות, מועדוני לילה לצעירים וגם פינות ישיבה רומנטיות מול גלים ושקיעות עוצרות נשימה. די באווירה של העיר כדי לגרום לכך שהצעות נישואין תזרומנה באופן ספונטני, ולא בכדי ישראלים אוהבים להתחתן דווקא בעיר הזו".

חשיפה לציפורים

במרחק של 15 ק"מ צפונית לפאפוס תמצאו את AKAMAS, שמורת טבע גדולה שמציעה חווית טבע מרנינה עם חשיפה לציפורים, איילים, מפלים ומעיינות. אפשר לבלות שם בשקט יום שלם באמצעות טיול ג'יפים מאורגן או באמצעות השכרת רכב 4X4. הכניסה לשמורה חופשית.

ביקור בחוות החמורים ב-kelokedara. מדובר בעיירה קטנה הנמצאת במרחק 20 דקות נסיעה מפאפוס בה ניתן לבלות ברכיבה על חמורים, לבקר במנזר עתיק, וליהנות ממגע בלתי אמצעי עם חוואים מקומיים.

KINGS APHRODITE'S

מסעדת אכול כפי יכולתך, שבערבים ובסופי השבוע ניתן למצוא בה בנוסף לאוכל האותנטי גם מוזיקה וריקודי פולקלור מקומי. המזון שמוגש במקום הינו באיכות מעולה, אם כי המסעדה לא כשרה.

כתובת: Tombs of the Kings Road טלפון: 26941917.

POLITIA

מסעדה זו מציעה נוף מהמם, מגוון עשיר מאוד של מזונות, גם מן המטבח היווני אבל גם ממטבחים אחרים בעולם וכן שירות ברמה גבוהה.

כתובת: Costis Palamas Square

טלפון: 26222288.

ASIMIMA

מלון בוטיק ברמת 5 כוכבים שכולו סוויטות. מיועד למי שמחפש שקט ורוגע כיוון שהמלון לא מקבל ילדים מתחת לגיל 16 כאורחים. המלון ידוע כמקום שישראלים מאד אוהבים להגיע אליו ולשהות בו.

כתובת: Poseidonos Avenue

HOTEL ATHENA BEACH

למי שמחפש מלון קצת יותר זול ועדיין איכותי ברמת 4 כוכבים ועם ארוחות טובות, כדאי לבדוק את מלון ה-ATHENA BEACH, שם תמצאו חדר איכותי בסביבות 150 דולר ללילה לזוג.

כתובת: Poseidonos Avenue.