ימי הפסחא הם תור הזהב של אירועי מוזיקה בארה"ב

רוק אלטרנטיבי, היפ הופ, דאנס וקאונטרי - ימי הפסחא הם תור הזהב של אירועי מוזיקה המוניים בארה"ב, שאפשר לשלב בהם גם סקי או חווייה מדברית, לצד לינה תחת כיפת השמיים

ימי חג הפסחא, המקבילה של העולם הנוצרי לפסח, הם שעתם היפה של עשרות אירועי מוזיקה המוניים המתקיימים ברחבי ארה"ב, ומקיפים שלל ז'אנרים - החל ברוק אלטרנטיבי והיפ הופ, וכלה בדאנס ובקאונטרי. אמנם, רוב האמנים המובילים פותחים את סיבובי ההופעות בשלב מאוחר יותר של השנה (לרוב, מחודש מאי ואילך), אך גם אם חלק מהאמנים המופיעים בפסטיבלי הפסחא אינם מוכרים לתייר הישראלי, אין הדבר מעיד על איכות מוזיקה ירודה אלא להיפך.

פסטיבל Snowmount מתקיים באתר הסקי קילינגטון שבמדינת וורמונט, בצפון מזרח ארה"ב, ונמשך שלושה ימים - מה-30 במארס ועד ה-1 באפריל. מחיר כרטיס כולל לכל ימי האירוע הוא 175 דולר, ובתמורה ניתן ליהנות מרשימה ארוכה של אמני דאנס והיפ הופ ובהם סנופ דוג Kaskade, Lotus, OTT, ו-Chromeo. החוויה מומלצת בעיקר למעוניינים לשלב בילוי בהופעות וחופשת סקי, היות שאתר המופעים סמוך לשני אתרי גלישה פופולריים - קילינגטון ופיקו, ובהם שלל אכסניות ובתי מלון (פרטים: snowmontmusicfestival.com).

העיר קנזס סיטי תארח זו השנה השנייה, בין ה-5 ל-7 באפריל, את פסטיבל המוזיקה האלטרנטיבי Middle of the map, שבו יופיעו יותר מ-30 סולנים והרכבים. הליין-אפ כולל אמנים בתחילת דרכם שכבר זכו להד חיובי בתעשייה, ונמצאים רגע לפני המעבר לעמדת הדבר הגדול הבא. זו אולי הסיבה שמחיר כרטיס לאירוע הוא 35 דולר בלבד, וייתכן שבעוד שנתיים חלק מהאמנים ידרשו יותר (middleofthemapfest.com).

חובבי דאנס אלקטרוני, השוהים בעיר אוסטין שבטקסס, מוזמנים ליממה רצופה של פיזוז בלתי פוסק בפסטיבל Euphoria, המארח כ-20 הרכבים ותקליטנים מהעולם, שיופיעו בארבעה מתחמים המאפשרים לקהל לעבור מהופעה להופעה על-פי טעמם האישי. מתחם המופעים ייבנה באצטדיון Thunderhill raceway, המשמש ברוב ימות השנה כמסלול מרוצים, וזו אטרקציה כשלעצמה. מחיר כרטיס הוא 35 דולר (euphoriafest.com).

חובבי קאונטרי ימצאו מבוקשם בפסטיבל Country hunter, שיתקיים בין ה-12 ל-15 באפריל בעיר פלורנס שבמדינת אריזונה. האירוע מושך מדי שנה יותר מ-100 אלף מעריצים, הבאים ליהנות ממופעים של אמנים וותיקים ומוכרים בז'אנר לצד חשיפה ראשונה לכישרונות חדשים.

מי שמעוניין לטעום מההווי האמיתי של המיד-ווסט האמריקני, זה המקום עבורו. כמו-כן, בניגוד לאירועי מוזיקה פתוחים אחרים, הפסטיבל מציע למבקריו אופציה ללון בצמוד לאתר המופעים. צריך רק להביא - או לשכור - אוהל, לחבוש כובע בוקרים ולצאת לדרך. כרטיס משולב לארבעת ימי הפסטיבל עולה 99 דולר, ורשימה חלקית של המופעים כוללת כוכבי-על בז'אנר דוגמת דירקס בנטלי, בלייק שלטון, אלן ג'קסון, ג'ו ניקולס, להקת The farm ועוד רבים (arizona.countrythunder.com).

המבקרים בקליפורניה חייבים להגיח לפסטיבל Coachella, סמוך לעיר אינדיו שעל גבול מדבר קולורדו, כ-200 ק"מ מזרחית ללוס אנג'לס. יותר מ-50 מופעים יתקיימו במהלך שני סופי שבוע - 13-15 באפריל וכן 20-22 באפריל.

זהו אחד מפסטיבלי המוזיקה הגדולים בארה"ב, המציג מדי שנה ליין-אפ מפואר של הרכבי רוק, אינדי והיפ הופ מובילים, לצד סטים של תקליטנים מובילים מרחבי העולם.

שמות? קחו נשימה ארוכה. ארקטיק מונקיז, די.ג'יי אביצ'י (זה שהבריז לנו לפני כמה שבועות), Bon Iver (השם החם כיום בסצנת האינדי), דייויד גואטה, די.ג'יי שאדו, ד"ר דרה וסנופ דוג, פלורנס אנד דה משין, מדנס, נואל גלאגר, The black keys, רדיוהד - ואלו רק דוגמאות. מתחם המופעים כולל מתחם למעוניינים לישון תחת כיפת השמיים (ביגוד חם במיוחד הכרחי), לצד עשרות דוכני מזון ושתייה ועשרות אכסניות ובתי מלון במרחק נסיעה.

מחירי הכרטיסים טרם נקבעו, אך ניתן להתעדכן באתרcoachella.com. אם צריך לבחור פסטיבל אחד ולמצות אותו עד תום - זו הבחירה המשתלמת ביותר.

איך מגיעים? חלק נכבד בעלות שייך לכרטיס הטיסה. מנתב"ג יוצאות טיסות ישירות לניו-יורק, לפילדלפיה ולאטלנטה במזרח המדינה, או ללוס אנג'לס בחוף המערבי, שמהן ניתן לעלות על טיסות המשך. עלות ממוצעת של טיסה משולבת היא 1,200-1,400 דולר.

בכל האתרים הרשמיים של פסטיבלי המוזיקה מפורטות גם אופציות ההגעה לשטח המופעים, ורשימה של בתי מלון.

Dennys

אם כבר אמריקה, אז בלי בושה ועד הסוף. רשת Dennys היא אולי לא סוגה-עילית קולינרית, אבל מי שחושק בתפריט פשוט ומשביע במחיר שווה לכל נפש, מוזמן לסעוד ארוחות בוקר, צהריים או ערב באחת ממסעדות הרשת העממית, הפרוסות על פני יותר מ-1,000 סניפים ברחבי המדינה.

בעלות ממוצעת של כ-20 דולר לסועד (כולל טיפ), אפשר לבחור בין עשרות מנות, שהמשותף לכולן הוא גודלן הבלתי סביר (תמיד אפשר לארוז לקחת ולסיים מאוחר יותר).

אומלטים, פנקייק, סלטים, סנדוויצ'ים בגריל, כנפי עוף ברוטב, עוגות, מילקשייק, ספלי קפה שאותם ממלאים ללא תוספת מחיר שוב ושוב - אם כבר ג'אנק פוד, אז זה המקום. לא משנה באיזה יעד תבחרו, תמיד יהיה סניף Dennys במרחק נסיעה קצרה.