פסגות: שופרסל צפויה להציג דוח חלש נוסף ברבעון הרביעי

בשורה התחתונה צופה האנליסט אביעד שימון רווח נקי של 32 מיליון שקל בלבד, לעומת 89 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2010

שופרסל צפויה להציג דוח חלש נוסף ברבעון הרביעי. כך מעריך האנליסט אביעד שימון מפסגות, לקראת פרסום דו"חות הרשת מקבוצת אי.די.בי.

"אנו צופים יציבות בהכנסות ונסיגה חדה ברווח. המומנטום העסקי השלילי ממשיך להעיב על תוצאות החברה. תחלופת בכירים בהנהלה והתמקדות בשיפור הרווחיות עלולים להוביל לשינוי בתוכנית האסטרטגית מוטת הצמיחה. נמשיך לעקוב אחר דרכי התמודדות החברה עם האתגרים בשוק המזון ושינויים אפשריים בתוכנית האסטרטגית", אומר שימון ומציב למניית שופרסל מחיר יעד של 15 שקל.

ההכנסות צפויות לשמור על יציבות לעומת הרבעון המקביל. פתיחת שטחי מסחר בסך של כ-17 אלף מ"ר נוספים תקוזז בירידה בפדיון למ"ר ונסיגה ריאלית בהכנסות המשקפות המשך אובדן נתחי שוק, בעיקר לרשתות הדיסקאונט הקטנות. שימון צופה הכנסות בגובה של כ-2.81 מיליארד שקל.

הרווחיות הגולמית הצפויה נמוכה יחסית לממוצע ההיסטורי אך גבוהה יותר מזו שנרשמה ברבעון השלישי, בעיצומה של המחאה החברתית. "העלאת מחירים והתמתנות הלחץ הצרכני שאפיין את חודשי המחאה החברתית תורמים לשיפור ברווחיות ביחס לרבעון קודם. עם זאת, המשך הלחצים בסביבה העסקית, עיתוי החגים ועליית שכר המינימום מובילים לשיעור רווחיות נמוך לעומת התקופה המקבילה אשתקד".

אפקט המחאה החברתית הצטמצם, אך לא התפוגג לחלוטין. "אנו רואים מודעות גוברת למחירים, התחזקות פורמט הדיסקאונט, גידול בנתח השוק המבורקד ולאחרונה אף התארגנות לחרם על שטראוס. להערכתנו, אפקט המחאה ימשיך להעיב על תוצאות החברה בטווח הקצר".

תחלופת בכירים בצמרת לא גרמה לפי שעה לשינויים בתוכנית האסטרטגית הרב שנתית של שופרסל. שימון מציין כי תכנית זו מוטת צמיחה ובראשה הרחבת שטחי מסחר בסך של כ-60 אלף מ"ר נוספים בשנים הקרובות.

בשורה התחתונה צופה שימון רווח נקי של 32 מיליון שקל בלבד, לעומת 89 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2010.