4 שוטרים זייפו ראיות נגד שוטר שהתלונן נגדם למח"ש

4 שוטרים היכו עבריינים במהלך מעצר, וכששוטר אחר דיווח, טענו כי הוא זה שהיכה ■ השוטר הואשם בגרימת חבלה והושעה, אך ביהמ"ש קבע כי מדובר בעלילת-שווא

4 שנים התמודד שוטר עם כתב אישום חמור שהוגש נגדו על-ידי המחלקה לחקירות שוטרים. מכתב האישום עלה כי השוטר, ששירת ביחידה המרכזית של מחוז המרכז, היכה קשות שני חשודים שסייע במעצרם. האירוע התרחש לפני 6 שנים, ומי שהעידו נגד השוטר היו 4 חבריו, שוטרים במחוז המרכז.

על-פי הדיווח בגלי צה"ל, מהכרעת הדין שנתנה אתמול (ג') השופטת איטה נחמן בבית המשפט השלום בראשון-לציון עולה תמונה קשה על התנהלות 4 השוטרים ושל חוקר המחלקה לחקירות שוטרים. השופטת קבעה כי "השוטר כלל לא היה בעת מעצרם של שני העבריינים, שנעצרו והוכו קשות על-ידי השוטרים המעלילים. הוא אמנם הגיע לארוע, אבל היה רחוק מהם", הדגישה.

החוקר שאסף מהשוטרים את הדוחות שמילאו על האירוע נדהם לגלות אי-דיוקים במה שרשמו, התרגז והורה להם למלא דוחות כדין. בינתיים הוא דיווח על מעשיהם למחלקה לחקירות שוטרים.

השופטת קבעה כי "השוטרים שינו את הדוחות מספר פעמים, תוך בידוי ראיות. הם הגיעו לבית-החולים בו אושפזו החשודים בעקבות המכות שהם נתנו להם, ושיכנעו אותם כי השוטר החוקר הוא זה שהיכה אותם".

עורך דינו של השוטר, בני כץ, מדגיש כי מדובר בפסק דין תקדימי. "מדובר כאן באירוע תקדימי ובמילים מאוד מאוד קשות. השופטת לא חוסכת ביקורת בעקבות ההתנהגות", הסביר, "מדובר בהתנהגות מאוד קשה של אנשים שנחשפו בבית המשפט. הם ניסו להפליל שוטר, שבנקל היה יכול ליפול ברשת", הוסיף.

השופטת מתחה גם ביקורת קשה על החוקר של המחלקה לחקירות שוטרים ומנתה שורה של מחדלים בחקירתו. לבסוף, קבעה כי השוטרים העלילו על חברם בשל רצונם לבוא עמו חשבון על לא עוול בכפו, וזיכתה אותו זיכוי מוחלט.

עו"ד כץ מיהר לשגר את פסק הדין למפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו. "הדבר הכי חשוב מבחינתי כרגע זה שהשוטר יחזור למסלולו ולחייו הקודמים", הסביר. "אחרי 4 שנים שאני מלווה אותו והכאב שאנו חווים מדי יום, אני מצפה שיחזור לחייו התקניים".

ואכן, אמש הורה המפכ"ל לבדוק לאלתר את הפרשה ואת התנהלות השוטרים המעלילים - ולהחזיר את השוטר לארגון.