שיא חסר תקדים: שיעור האבטלה בגוש האירו עלה ל-10.7%

(עדכון): מדובר בשיעור האבטלה הגבוהה ביותר מאז נוסד האיחוד ■ שפע נתוני מאקרו באירופה: מדד מנהלי הרכש בגוש האירו עלה ל-49 נק' בחודש פברואר לעומת 48.8 נק' בחודש ינואר

שיא ברמת האבטלה בגוש האירו; רמת האבטלה בגוש האירו עלתה ל-10.7% בחודש ינואר לעומת רמה של 10.6% בחודש דצמבר, כך דיווחה היום (ה') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה באירופה. מדובר ברמת האבטלה הגבוהה ביותר בגוש האירו מאז שנת איחוד המטבע ב-1999. התחזיות המוקדמות עמדו על עלייה של 185 אלף מובטלים בחודש ינואר ל-16.925 מיליון מובטלים.

מוקדם יותר פורסמו עוד נתוני מאקרו חשובים ביבשת מהם עולה התאוששות קלה בלבד בפעילות הייצור של אירופה; בחודש פברואר חלה עלייה קלה במדד מנהלי הרכש של גוש האירו ל-49 נק' לעומת 48.8 נק' בחודש ינואר. המדד עלה במעט בהתאם לתחזיות המוקדמות.

נזכיר כל קריאה מעל 50 נק' מצביעה על התרחבות, קריאה של פחות מ-50 נק' מצביעה על התכווצות. פעילות הייצור של גוש האירו עדיין מתכווצת זה החודש השביעי ברציפות, אינדיקציה להשפעת משבר החוב באירופה על הכלכלה הריאלית.

פעילות הייצור התרחבה באופן מתון באוסטריה, הולנד וגרמניה. מדד מנהלי הרכש בצרפת עלה לשיא של 17 חודשים כאשר שמר על רמת ה-50 נק'ץ מדינות הפריפריה איטליה ואירלנד נותרו בטריטוריה המורה על התכווצות למרות עלייה קלה במדד מנהלי הרכש בחודש פברואר. בספרד חלה ירידה במדד מנהלי הרכש לשפל של חודשיים עם 45 נק', יוון שמרה על רמת שפל בסקטור הייצור עם קריאה של 37.7 נק'.

בתוך כך פורסם גם מדד המחירים לצרכן בגוש האירו שעלה ל-2.7% בשיעור שנתי בחודש פברואר לעומת 2.6% בחודש ינואר. העלייה במדד המחירים עקפה את תחזיות האנליסטים שציפו לעלייה לרמה של 2.6%. האינפלציה בגוש האירו נותרה מעל תחום היעד של הבנק המרכזי באירופה - מתחת ל-2%.