מהנדס הורשע בהרעלת עמיתיו לעבודה בקוטל מזיקים K-300

איגור אברבוך הורשע בשימוש ברעל מסוכן, לאחר שהתיז K-300 לקרטון החלב של עמיתיו ■ השופט: "ההסבר של הנאשם שהוא רצה להדביר נמלים בחלב - הזוי"

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע היום (ה') את איגור אברבוך, בן 41 מקריית-ים, בשימוש ברעל מסוכן, זאת לאחר שהתיז קוטל מזיקים מסוג K-300 לתוך כוסות השתייה של עמיתיו לעבודה.

השופט אילן שיף קבע בהחלטתו כי אברבוך ריסס את קוטל המזיקים בכוסות העובדים ובקרטון החלב במשרד המהנדסים בו עבד, מתוך זדון וכוונה להזיק ליתר העובדים.

אברבוך הודה בעובדות כתב האישום אך טען כי לא התכוון לגרום נזק אלא להדביר נמלים שהיו במשרד. בנוסף טען כי לא ידע שמדובר ברעל מסוכן.

על-פי כתב האישום, אברבוך, שעובד במשרד המהנדסים במשך 15 שנה, החל בחודש יוני האחרון, במועדים שונים, להמתין עד שכל העובדים יעזבו ואז נעל את דלת הכניסה. על-פי כתב האישום, הוא נטל מארון המטבח במשרד תרסיס קוטל מזיקים מסוג K-300 והתיז מתכולתו לתוך כוסות השתייה של עובדי המשרד ולתוך קרטון חלב ממנו נהגו עובדי המשרד לשתות.

"עשה רושם בלתי אמין"

התרסיס בו השתמש אברבוך הכיל רעל קוטל חרקים והינו רעיל בנשימה, במגע עם עור ובבליעה. על-פי כתב האישום, עובדי המשרד שתו מתוך הכוסות המרוססות ומן החלב שרוסס, וכתוצאה מכך חשו כאבי ראש ומרירות בגרון.

השופט שיף הסביר בהחלטתו כי לא האמין לנאשם כי ריסס במשרד על מנת להדביר נמלים ותיקנים: "הנאשם עשה עליי רושם בלתי אמין. ניכר היה בו שהוא חכם, ער לדקויות החקירה והחקירה הנגדית ומנסה להתמודד עם כל מכשלה שהוצבה בפניו. הנאשם ידע גם ידע ש-300K הוא חומר רעיל. חזקה על אדם משכיל כי הוא יודע שחומרי הדברה הם רעילים".

עוד ציין השופט כי הנאשם ריסס פעמיים לתוך בקבוק חלב לאחר שהסיר ממנו את הפקק, וכי ההסבר שהוא רצה להדביר נמלים גם בתוך קרטון חלב הוא "הזוי".

לדברי השופט, המסקנה המתבקשת היא כי הנאשם התכוון להזיק לחבריו לעבודה.