על אילו מניות "מהמרות" קרנות הגידור במאות מיליארדי ד'

מנה קרימנשטסי, העורכת של האתר הכלכלי הפופלרי "בתוך הכסף", הרכיבה רשימה של 6 מניות מובילות שעליהם פתחו קרנות הגידור המובילות פוזיציות שוריות ■ הפתעה: אפל לא ברשימה

עם שווי שוק של מעל 500 מיליארד דולר וזינוק של 500% ב-5 שנים, אפשר לנחש כי אפל היא אחת החברות המועדפות על קרנות הגידור המובילות בעולם. יחד עם זאת, מה שלא ידעתם, אומרת מנה קרימנשטסי, העורכת של האתר הכלכלי "בתוך הכסף", אחד מהאתרים הכלכליים המובילים ביותר, זה ש 13 מקרנות הגידור הגדולות ביותר מכרו את אחזקותיהם במניה ורק כ-15 קרנות גידור פתחו פוזיציה חדשה על המניה, מביניהם רק 2 קרנות פתחו פוזיציה שורית.

"מרבית קרנות הגידור הגדולות שבחנו פתחו פוזיציות שוריות על מניות אחרות, אך אפל לא ביניהם", אומרת קרימנשטסי. "מבין המניות הפופלריות בקרב מנהלי ההשקעות של קרנות הגידור ניתן למצוא את גוגל , בנק אוף אמריקה וג'נרל מוטורס ". בנוסף אומרת קרימנשטסי, כי המניות שנכנסו לרשימה היוקרתית שהיא הרכיבה, החוזקו על ידי לפחות כ-50 קרנות גידור שפתחו עליהן פוזיציה שורית.

גוגל, "כי גם ג'ורג' סורוס אוהב אותה"

מספר קרנות הגידור שפתחו פוזיציה שורית על המניה של ענקית האינטרנט, גדל ב-12 ברבעוןן האחרון כך שבסך הכל 108 קרנות גידור "מהמרות" על גוגול בהיקף כולל של 10.9 מיליארד דולר. "אפילו ג'ורג' סורוס הגדיל ברבעון האחרון את האחזקות של בגוגל בכ-150 מיליון דולר". גם קרן הגידור Lansdowne Partners פתחה פוזיצית לונג על גוגל בכ-500 מיליארד דולר.

בנק אוף אמריקה, "כי פולסון הטיס אותה למעלה"

כאשר ג'ון פולסון, אחד ממנהלי קרנות הגידור הגדולות בעולם, החליט להיכנס לפוזיצית לונג על בנק אוף אמריקה במאות מיליארדי דולרים, הוא סחף אחריו עשרות מנלהלי קרנות אחרים שפתחו גם הם פוזיציות שוריות על מניית החברה. כך למשל ברבעון האחרון כ-10 קרנות גידור נוספות פתחו פוזיציות שוריות על המניה, עניין שהתברר כצעד חכם שכן ברבעון החולף המניה זינקה ביותר מ-26%.

ג'נרל מוטורס

ברבעון האחרון 9 קרנות גידור נוספות פתחו פוזיצית לונג על המניה, עניין שהעלה אותה למניה השישית הפופלרית ביותר על מנהלי הקרנות. "המניה נסחרת במחיר מגוחך לעומת המכפילים האטרקטיבים שלה", אומרת קרימנשטסי.

סנופי אוונטיס - "הפופלרית ביותר אחרי פייזר"

סנופי אוונטיס היא יצרנית התרופות הפופלרית ביותר אחרי פייזר והוסיפה לערכה בחודשים האחרונים יותר מ-15%. מספר קרנות הגידור שפתחו עליה פוזיציה שורית עומד על 95, כאשר ברבעון האחרון פתחו פוזיציות לונג כ-13 קרנות גידור נוספות, ובכללן גם וורן באפט.

גולדמן סאקס "בשל המחיר האטרקטיבי"

לאחר שצנחה בעשרות אחוזים למחיר של 90 דולר למניה ואנליסטים רבים העניקו לה מחיר יעד של 150 דולר למניה בשנתיים הקרובות, מספר קרנות הגידור שפתחו פוזיציות שוריות על גולדמן סאקס גדל ב-14 ברבעון האחרון וכעת מושקעים במניה יותר מ-120 קרנות גידור מובילות.

EMC

חברת EMC פופלרית במיוחד על ידי מנהלי הקרנות וברבעון האחרון 16 קרנות גידור החליטו להמר עליה בהיקפים גבוהים. כך למשל, קן פישר, אחד ממנהלי הקרנות המובילים בעולם, רכש ממניות החברה בהיקף של 450 מיליון דולר ברבעון האחרון.