נתניהו: "כלכלת ישראל תעקוף את זו של בריטניה וצרפת"

ראש הממשלה אמר בראיון ל"בלומברג" כי: "הצמיחה הכלכלית תסייע לנו לשרוד כאי המוקף על-ידי ים של טרוריסטים ורשע" ■ צמיחה שנתית של 5% היא יעד לאומי"

בראיון ל"בלומברג" הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי אחת השאיפות המרכזיות שלו היא שכלכלת המדינה תעקוף את זו של בריטניה וצרפת, הכלכלות החמישית והשישית בגדולן בעולם. בנוסף אמר נתניהו כי מה שיוביל את כלכלת המדינה ליעד הנכסף הוא שיעור הצמיחה שהכרחי גם כדי להתמודד עם האתגרים הבטחוניים של המדינה. זאת, למרות שברקע מרחפת המתיחות בין איראן למדינות המערב ובכללן גם ישראל, עלולה להתלקח בכל בכל רגע ולהוביל את הכלכלה הישראלית למיתון מתמשך.

בבלומברג מציינים כי מאז שמונה נתניהו לתפקידו כשר האוצר בין השנים 2003-2005 הוא החל להפריט את נכסי המדינה ולהקל בחוקי העבודה, עניין שהוביל את כלכלת המדינה לצמוח בשיעור שנתי ממוצע של 4.2%.

"ההתרחבות הכלכלית תסייע להבטיח את הישרדותה של ישראל, שהיא למעשה אי דמוקרטי המוקף על ידי דיקטטוקרים וטרוריסטים", אמר נתניהו. "אם אנחנו מתכוונים לעמוד בצרכים הבטחוניים שלנו עקב האתגרים הרבים שמולם אנו ניצבים, עלינו לשמור על קצב צמיחה גבוה ככל האפשר. הצמיחה היא לא שאלה של רמת חיים אלא שאלה של ביטחון לאומי".

בעוד הכלכלנים של קרן המטבע העולמית העריכו בעבר כי כלכלת ישראל תצמח בכ-4.8% ב-2011, נתניהו אמר כי: "אין סיבה שלבסוף לא נעקוף את כלכלת בריטניה וצרפת במונחים של תוצר לנפש. לצורך אנחנו חייבים לשמור על קצב צמיחה שנתי של 5%".

בראיון התגאה נתניהו בהיי-טק וברוח היזמות הישראלית. "ישראל מייצרת מוצרים חדשניים יותר מכל מדינה אחרת ולמרות שאוכלוסיית המדינה מונה כ-8 מיליון תושבים, בדומה לשוויץ, יש לה כ-60 חברות הנסחרות בנאסד"ק - יותר מכל מדינה אחרת מלבד ארה"ב וסין".

בנוגע לשאלה כיצד ישראל יכולה להיחשף לאסיה, נתניהו אמר כי: "קודם כל יש לנו את הטכנולוגיה שיכולה לעניין את המדינות באסיה, ואנו יכולים גם לבנות רכבת שתעבור בין הים האדום לאשדוד ותחבר את אסיה לאירופה"