"מחירי המניות כיום - הזדמנות לבניית פוזיציה לטווח ארוך"

כך מציינים כלכלני בנק הפועלים בסקירה השבועית ■ כלכלני לאומי: בהסתכלות ארוכת טווח רמת המחירים הנוכחית נראית מעניינת עבור משקיעים שאינם חוששים מתנודתיות

שוק המניות המקומי שרוי בחוסר ודאות, אשר מביא לתנודתיות גבוהה במדדים ולמחזורי מסחר נמוכים. במישור המקומי התמונה הכלכלית מעורבת - מחד, ישנם סימנים ברורים להאטה בקצב הצמיחה במשק, והתעוררות המחאה החברתית בשבועות האחרונים מהווה איום מסויים על החברות המוטות לצריכה הפרטית בישראל. מאידך, חרף ההאטה, המשק המקומי עודנו מפגין עוצמה יחסית לכלכלה המערבית, והדבר מקבל ביטוי בעיקר בשוק העבודה, עם שיעור אבטלה של 5.4% בלבד, והן עם תחזיות צמיחה סבירות יחסית, של 3% לשנה הקרובה. כך כותבים כלכלני בנק הפועלים בסקירתם השבועית על שוק ההון.

במישור הגלובלי, התמונה מתחילה להתבהר, אם כי בקצב איטי למדי. בארה"ב נתוני המאקרו מצביעים על התאוששות, ודוחות החברות לרבעון הרביעי של 2011 היו במקרים רבים טובים מהתחזיות המוקדמות. באירופה, נראה כי מהלכי הממשלות לעצירת הסחף השלילי מתחילים לשאת פרי, אם כי גם כאן מדובר בתהליך שיארך זמן רב, כשבדרך עד צפויות עליות ומורדות.

לאור כל זאת, בפועלים סבורים כי במבט לעתיד יש לעשות הבחנה בין סוגי המשקיעים, לפי פרופיל הסיכון שלהם. למשקיעים המאופיינים במידה נמוכה של סובלנות לתנודתיות בשוק, מומלץ להשאר בחשיפה מנייתית מתונה (כ-50% מהפוזיציה המנייתית המקסימלית בתיק), וזאת בשל ההערכה כי בטווח הקרוב צפויה התנודתיות להמשיך וללוות את הבורסה המקומית. למשקיעים בעלי אורך נשימה, המסוגלים לעמוד בתנודות השוק, סבורים כלכלני הפועלים כי רמות המחירים הנוכחיות מהוות הזדמנות לבניית פוזיציה מנייתית ארוכת טווח במניות רבות, אשר מחיריהן הפכו לאטרקטיביים להשקעה, כמפורט ברשימת המניות המסוקרות על ידי יחידת המחקר. על כן, ללקוחות אלו מומלץ להגיע היום לחשיפה של עד 80% מסך הפוזיציה המנייתית המוגדרת בתיק. כמו כן, אנו ממשיכים להמליץ על הגדלת הרכיב הגלובלי בתיק המנייתי, הן לשם פיזור הסיכון בתיק, והן לשם ניצול המומנטום החיובי בשווקים אלו.

כלכלני לאומי מציינים בסקירה השבועית כי המהלכים הרגולטוריים והשלכותיהם על חברות רבות הנסחרות בשוק המקומי ימשיכו לעמוד במוקד תשומת הלב של המשקיעים. רמת המחזורים הנמוכה תהיה גם היא גורם המשפיע על המסחר. במקביל, ההתפתחויות באירופה, אשר השפעתן על השוק המקומי נחלשה לאחרונה, יהוו חלק מתנאי הרקע למגמת המסחר.

בלאומי מדגישים כי בהסתכלות ארוכת טווח רמת המחירים הנוכחית נראית מעניינת עבור משקיעים שאינם חוששים מתנודתיות. זאת, על אף האתגרים הלא מעטים העומדים בפני חברות רבות.