ערוץ הספורט רכש את זכויות הצ'מפיונס ליג עד 2015

הערוץ, שסוגר 16 שנה עם שידורי הצ'מפיונס, ימשיך לשדר את המפעל ב-3 העונות הבאות ■ על-פי הערכות, הערוץ ישלם כ-2 מיליון אירו לעונה עבור זכויות השידור

המסורת של שידורי ליגת האלופות בערוץ הספורט תימשך 3 עונות נוספות. הערוץ רכש מאופ"א את שידורי הצ'מפיונס ליג לשידור בישראל לעונות 2012/13 ועד 2014/15. הערוץ זכה במכרז השידורים שנסגר ב-9 בפברואר, אחרי שהיה המתמודד היחיד שהגיש הצעות מבין גופי השידור בישראל.

על-פי הערכות, ערוץ הספורט ישלם כ-2 מיליון אירו לעונה עבור זכויות השידור. הזכויות כוללות גם את שידור המשחקים בערוץ ה-HD ובנוסף את זכויות השידור לאינטרנט ולסלולר. בסבב התלת-שנתי הנוכחי (2009-2012), שילם ערוץ הספורט כ-2.8 מיליון אירו לעונה.

בכך ממשיך ערוץ הספורט את המסורת ארוכת-השנים שלו עם שידורי ליגת האלופות בישראל. הוא משדר את המפעל ברציפות מזה 16 שנה, ובכל הפעמים גם היה הגוף היחיד בישראל שניגש למכרז של אופ"א.

למחיר הזכויות הנמוך של זכויות ליגת האלופות בישראל תהיה משמעות גם לכמות הכסף שתוכל לקבל נציגה ישראלית שתשתתף במפעל: מענקי הטלוויזיה (Market Pool) אותם מחלקת אופ"א למדינות המשתתפות בליגת האלופות והסתכמו בעונה האחרונה (2010/11) בכ-346 מיליון אירו, נקבעים על-פי הסכמי הטלוויזיה שמגיעים מכל מדינה.

מסיבה זו זוכות הקבוצות האנגליות למענקים הגבוהים ביותר מ-Market Pool, זאת בגלל שהסכמי זכויות השידור של הצ'מפיונס ליג באנגליה הם הגבוהים ביותר.

הנציגה הישראלית בליגה האלופות בעונה שעברה, הפועל תל-אביב, הסתפקה ב-1.3 מיליון אירו בלבד מטלוויזיה, זאת כאמור בגלל מחיר הזכויות הנמוך שהשיגה אופ"א על הזכויות בישראל.