המדינה תממן לעד המדינה בתיק הולילנד אגרה בתביעה

המדינה תממן לש"ד את האגרה בסך 750 אלף שקל שהוא נדרש לשלם בתביעה בסך 30 מיליון שקל שהגיש נגד הלל צ'רני, יזם פרויקט הולילנד ואחד הנאשמים בתיק

המדינה תממן לש"ד, עד המדינה בפרשת הולילנד, את האגרה בסך 750 אלף שקל שהוא נדרש לשלם בתביעה אזרחית בסך 30 מיליון שקל שהגיש נגד הלל צ'רני, יזם פרויקט הנדל"ן אחד מהנאשמים המרכזיים בתיק הולילנד.

בסיומו של דיון שנערך היום (א') בבית המשפט המחוזי בירושלים ועסק בבקשתו של ש"ד לקבל פטור מאגרה עקב מצבו הכלכלי, הודיע נציג הפרקליטות, עו"ד ליאב ויינבאום, כי המדינה תישא בהוצאות האגרה של ש"ד.

הסכמת המדינה לשאת בהוצאות האגרה באה בעקבות הסכם עד המדינה שנכרת עם ש"ד בתיק הולילנד, שבו המדינה התחייבה לממן את האגרות בתביעות האזרחיות שיגיש ש"ד בקשר לפרשה. ואולם, עד היום לא היה ברור האם בית המשפט יעניק לש"ד פטור מהאגרה.

בתביעה נגד צ'רני שאותה הגיש לפני מספר חודשים, טוען ש"ד כי צ'רני צריך לשלם לו החזרים בגין תשלומים שנתן ש"ד לאנשים שונים לצורך קידום פרויקט הולילנד.

מנגד, הוגשו ביולי 2011 נגד ש"ד תביעות אזרחיות על-ידי מעורבים בפרשה, ולטענת המדינה תביעות אלה "כוונו לפגיעה בו ובחוסנו למלא את התחייבותו כעד המדינה".

ש"ד, כזכור, הוא מי שהיה בעבר יד ימינו של צ'רני ובהמשך יריבו המר, ומי שתלונה שלו למשטרה הביאה לתחילת החקירה בפרשת השחיתות לכאורה.

צ'רני עומד לדין בתיק הולילנד בגין מתן שוחד ועבירות נוספות. לפי כתב האישום, החל מאמצע שנות ה-90 פעל צ'רני כדי להפוך את מלון הולילנד שבבעלותו לשכונת מגורים גדולה וחריגה בנוף הירושלמי מבחינת זכויות הבנייה שבה, וכדי לזכות בתמיכה של נבחרי ציבור ועובדים בכירים בעיריית ירושלים וברשויות התכנון, העניקו להם צ'רני ועד המדינה "טובות הנאה מופלגות".

בתשובה שהגיש צ'רני לכתב האישום נגדו הוא תקף את הסכם עד המדינה שנערך עם ש"ד. לדבריו, "ההסכם הוא מעין הסכם שותפות בין עד המדינה לבין מדינת ישראל, המקנה למדינה בין 30% ל-55% מכל סכום שייפסק בתביעה אזרחית שהגיש עד המדינה".