הלל צ'רני: אולמרט תמך בפרויקט הולילנד משיקולים ענייניים

צ'רני, יזם פרויקט הולילנד: "הפרויקט עבר את כל התהליכים התכנוניים הנדרשים - אינו נגוע כלל בשוחד או שחיתות" ■ "הסכם עד המדינה שנערך עם ש"ד - שערורייתי"

"ככל שהדברים מתייחסים להלל צ'רני ולחברות שבשליטתו, ניתן לומר קטגורית - פרויקט הולילנד אינו נגוע בשוחד או בכל שחיתות שהיא!" - כך טוען הלל צ'רני, יזם פרויקט הולילנד, העומד לדין בבית המשפט המחוזי בתל-אביב באשמה של מתן שוחד לבכירים בעיריית ירושלים במטרה לקדם את פרויקט הנדל"ן.

צ'רני, הנאשם מספר 1 בכתב האישום, הגיש היום (ג') לבית המשפט תשובה לכתב האישום נגדו, והוא הראשון מבין 16 הנאשמים בתיק שעושה כן.

באמצעות עורכי הדין גיורא ואורן אדרת טוען צ'רני כי פרויקט הולילנד עבר את כל התהליכים התכנוניים הנדרשים, כולל העמדת התוכניות לביקורת המועצה הארצית לתכנון ובנייה ועריכת "תסקיר סביבתי".

"זכויות הבנייה שאושרו בפרויקט אינן חריגות ודומות לזכויות בנייה בפרויקטים דומים בירושלים", טוען צ'רני.

"משרתם של אדונים רבים"

בתשובתו לכתב האישום מעלה צ'רני טענות קשות כנגד ש"ד, עד המדינה בתיק, ותוקף את הסכם עד המדינה שנערך עמו. לדבריו, עד המדינה, שהחל את דרכו בפרויקט כעובד עבור הולילנד תיירות שהייתה בבעלותו של צ'רני, "הפך במהלך השנים - בסתר וללא ידיעת צ'רני - למשרתם של אדונים רבים, גרף לכיסו מיליוני שקלים בקשר לפרויקט, תוך ניגודי אינטרסים עצומים ומעילה באמון שהגיעה בסופו של יום לדרישות כספיות סחטניות כנגד צ'רני, ובעקבות דחייתן - לתלונה שקרית במשטרה".

צ'רני טוען עוד כי תלונה שהגיש נגד עד המדינה על סחיטה לא זכתה להתייחסות כלשהי מצד רשויות האכיפה.

את הסכם עד המדינה שנערך עם ש"ד מכנה צ'רני "הסכם שערורייתי". לדבריו,
"ההסכם הוא מעין הסכם שותפות בין עד המדינה לבין מדינת ישראל, המקנה למדינה בין 30% ל-55% מכל סכום שייפסק בתביעה אזרחית שהגיש עד המדינה בקשר לפרויקט נשוא כתב האישום".

"ברור שלעד המדינה יש אינטרס כלכלי מובהק בתוצאות המשפט (מעבר לאינטרס המקובל של עד מדינה לחסינות בפלילים), ולפיכך כל הדרכים והאמצעים כשרים בעיניו", טוען צ'רני.

"שיקולים ענייניים"

בתשובתו מתייחס צ'רני לכל אחד מסעיפי האישום נגדו. בין היתר הוא משיב לטענה כי נתן שוחד לראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בעת שכיהן כראש עיריית ירושלים, וכותב: "אולמרט תמך בפרויקט משיקולים ענייניים".

בתשובה לטענה כי שיחד את ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי, באמצעות תרומות לארגון "יד שרה", כותב צ'רני: "לופוליאנסקי מעולם לא פנה לצ'רני בבקשת תרומות ל'יד שרה'. משפחת צ'רני תרמה למוסד זה ללא קשר לפרויקט הולילנד, משיקולים פילנתרופיים".

אתמול (ב') התקיים דיון הקראת כתב האישום בתיק הולילנד, בנוכחות מרבית הנאשמים בתיק. השופט דוד רוזן קבע כי עדותו של ש"ד, עד המדינה שהנו העד המרכזי בתיק, תישמע החל מ-1 ביולי 2012. עוד קבע רוזן כי בכוונתו לשמוע את עדות עד המדינה בקצב מוגבר של 4 ימים בשבוע, מ-8:30 בבוקר ועד 20:00 בערב בכל יום.