שלמה ביטוח: אורי אומיד חוזר לתפקיד המנכ"ל אחרי 5 שנים

יחליף את המנכ"ל הנוכחי צבי ליבושור ■ שלמה ביטוח היא חברת הביטוח הצעירה ביותר בשוק המקומי

חילופי אישים בכס מנכ"ל חברת הביטוח של שלמה שמלצר, בעל השליטה בקבוצת הרכב שלמה: המנכ"ל הנוכחי, צבי ליבושור, עוזב ויחליפו המנכ"ל הקודם - שהוא עצמו החליף לפני כ-5 שנים - אורי אומיד. בחברה מציינים שמדובר בהסכמה הדדית בין ליבושור לדירקטוריון החברה.

אתמול דווח כי "דירקטוריון שלמה ביטוח אישר את סיום העסקתו של צביקה ליבושור כמנכ"ל החברה. ליבושור מסיים קדנציה בת חמש שנים, שבמהלכה היה ממקימי החברה. בנוסף, אישר הדירקטוריון את מינויו של אורי אומיד לתפקיד מנכ"ל החברה. אומיד ייכנס לתפקידו עד 1 במאי 2012, בכפוף לאישור הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון".

באפריל 2007 נכנס ליבושור לתפקידו כמנכ"ל שלמה ביטוח, שאז נקראה עדיין ניו קופל ביטוח, וזאת כחודשיים לאחר שאומיד פרש מהחברה שהוביל את הקמתה בימים הראשונים כמנכ"ל; לפי הערכות, הוא יועד עד אז לתפקיד יו"ר שלמה ביטוח.

שלמה ביטוח היא חברת הביטוח הצעירה ביותר בשוק המקומי. מהקמתה ועד סוף הרבעון השלישי ב-2011 רשמה הפסד כולל מצטבר של יותר מ-70 מיליון שקל, הגם שרשמה הטבות מס בהיקף מצטבר של כ-19 מיליון שקל. בין לבין, בעל השליטה בחברה הזרים לה הון בכמה מועדים.

נציין שהחברה נחשבת לקטנה בשוק, שמאופיין ביתרון לגודל ולוותק. על רקע כך, נעשו בעבר מגעים למכירת החברה, שלא הבשילו. בעקבות סיום המגעים עם מגדל באחרונה, הבהירה החברה שאינה למכירה. ימים יגידו האם זהו אכן המצב.