העולם לאיראן: מוכנים לחזור לשולחן המו"מ בנושא הגרעין

ארה"ב, רוסיה, סין, בריטניה וצרפת הודיעו כי מקבלות את הצעת המשטר האיראני לשוב לשולחן הדיונים

שש המעצמות (ארה"ב, רוסיה, סין, בריטניה, גרמניה וצרפת) הודיעו היום (ג') כי הן מקבלות את הצעת המשטר האיראני לשוב לשולחן המשא-ומתן בנושא הגרעין. כפי שדווח בגל"צ, שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, הודיעה על קבלת ההחלטה במכתב רשמי ששגרה לראש צוות המשא ומתן האיראני לענייני הגרעין, סעד ג'לילי.

מוקדם יותר היום הצהירה רוסיה כי "טהראן הוכיחה את נכונותה למגעים רציניים". לפי גורמים במשרד החוץ במוסקבה, "המשטר של הרפובליקה האסלאמית מעוניין להשיג הסדר במהרה, אפילו יותר מאשר מדינות המערב". בכך ממשיכה רוסיה בקו התמיכה במשטרו של מחמוד אחמדינג'אד.

המשטר האיראני הודיע היום כי ייאשר את כניסת פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לבסיס הצבאי פרצ'ין, אליו נאסרה כניסתם עד כה. בהודעה שפרסמה סוכנות הידיעות האיראנית איסנ"א, מצוטט נציג איראני השוהה בוינה, שאמר: "פרצ'ין הוא בסיס צבאי, שכניסת מבקרים אליו דורשת זמן - אבל נאפשר לאנשי הסוכנות לבקר שם בהמשך". עם זאת, לא ניתן תאריך לביקור.

פקידים אמריקניים מודים היום באוזני התקשורת בארצם שהם לא משוכנעים שביקורו של נתניהו בוושינגטון קנה לאובמה שקט מפני תקיפה ישראלית צבאית באיראן. "לא קיבלנו הבטחה שישראל לא תתקוף", אמרו הגורמים, אך הוסיפו שלמיטב ידיעתם, עוד לא התקבלה החלטה על ביצוע מהלך צבאי, ומתי.

בתוך כך, המעמד הרפובליקני המוביל, מיט רומני, קורא לממשל האמריקני להציב נושאות-מטוסים ליד חופי ישראל וגם במפרץ הפרסי. במאמר שפרסם ב"וושינגטון פוסט" ציין רומני כי צעדים שכאלה נועדו להראות את המחויבות האמריקנית לביטחון ישראל. יש לציין כי היום הוא "סופר טיוזדיי", בו נערכות בחירות מקדימות במפלגה גפורבליקנית בעשר מדינות במקביל.