שוק המט"ח: הדולר היציג נחלש לרמה של 3.8 שקלים

גם האירו נחלש קלות ל-5 שקלים ■ בעולם, נסחר השטר הירוק בשער של 1.312 דולרים לאירו

המסחר בזירת המט"ח מתנהל היום (ד') בהיחלשות קלה של הדולר ושערו היציג נקבע ברמה של 3.8 שקלים. גם האירו נחלש קלות ונקבע ברמה של 5 שקלים. בזירת המט"ח העולמית, נסחר הדולר בשער של 1.312 דולרים לאירו, ואילו מול הין נסחר השטר הירוק בשער של 80.75 ין לדולר.

בשוק המקומי, מבנק ישראל נמסר היום כי יתרות מטבע החוץ הסתכמו לסוף חודש פברואר בכ-77.1 מיליארד דולר, ירידה של 16 מיליון דולר לעומת סוף ינואר הקודם.

החשש בשווקים הגלובליים ניצת לאור שטף של חדשות שליליות מכיוונה של אירופה, לאחר שאתמול פורסם דוח סודי ומדאיג של המכון הפיננסי הבינלאומי (IIF) אשר צופה הפסדים של עד כטריליון אירו למשקיעים במסגרת תוכנית חילופי האג"ח של יוון (שתתקיים מחר), בנוסף לנתונים המעידים כי הצמיחה בגוש האירו התכווצה בכ-0.3% ברבעון הרביעי של 2012.

באוסטרליה, דווח היום כי הכלכלה המקומית צמחה בכ-0.4% ברבעון הרביעי של שנת 2011, מחצית מקצב הצמיחה שציפו לו האנליסטים בשוק. זאת, לאחר שהבנק המרכזי במדינה הותיר אמש את הריבית במדינה על כנה, וציין כי החשש מהחרפת משבר החוב באירופה נותר בעינו לזמן הקרוב.

ב-ATRADE מעריכים היום כי הסיבה להיחלשות הדולר היא "מימושים בלבד, לקראת המשך מהלך התחזקות של הדולר. מגמה זו עשויה להשתנות במידה והסנטימנט החיובי ישוב לשווקים. האירו עשוי להמשיך את מסע הירידות שלו אל עבר 1.30. הין היפני התחזק מול מרבית המטבעות, על רקע הסנטימנט השלילי".

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]