ההמלצות החמות: 4 מניות שיזנקו בגלל האייפד החדש

ההכרזה המדוברת של אפל על האייפד החדש היא חדשות טובות עבור החברות המעורבות בייצור רכיבי האייפד ■ בין החברות עם פוטנציאל לזינוק: קוואלקום, ניואנס, טריקווינט וקורנינג

ההכרזה המדוברת של אפל אמש (ד') לפיה היא משיקה גרסה חדשה של אחד ממוצרי הדגל שלה "האייפד החדש", היא חדשות טובות לא רק עבור מיליוני חובבי הגאדג'טים בכל העולם אלא גם עבור 4 חברות טכנולוגיה המעורבות בייצור האייפד - קוואלקום, TriQuint Semiconductor , קורניניג וניואנס.

כאמור, אפל הודיעה אמש על השקתו של האייפד השלישי שלה במסיבת עיתונאים בסן פרנסיסקו. שמו של המכשיר יהיה "New iPad" (האייפד החדש) ולא אייפד 3 או אייפד HD, כמו שטענו השמועות המקדימות.

לאייפד החדש יש מעבד מהיר כפול ליבה במהירות 1 ג'גה הרץ בשם A5X, שיאפשר לו לספק גרפיקה טובה יותר. מלבד זה, המצלמה האחורית שודרגה ל-5 מגה פיקסל, לעומת המצלמה הלא ממש טובה הקיימת באייפד 2 שהייתה עם חיישן של פחות מ-1 מגה פיקסל. יש כאן גם מיקוד אוטומטי וזיהוי פנים. צילום הווידיאו הוא בתקן 1080p עם 30 פריימים לשנייה לעומת 720p באייפד 2.

מכאן, ברור לכל כי במידה וה"אייפד החדש" ייצור את הבאזז שיצרו הגרסאות הקודומות שלו שמהן נמכרו עשרות מליוני יחידות, החברות המעורבות בייצור רכיבי האייפד ירוויחו מכך והמניות שלהן יגיעו לרמות שיא חדשות.

Qualcomm

קוואלקום נחשבת ליצרנית השבבים והמעבדים למכשירי סלולרי הגדולה בעולם. בשישה חודשים האחרונים השלימה מניית החברה זינוק של 35% כאשר הכריזה עלשיתוף פעולה עם חברות סלולר רבות ,ביניהן גם סוני-אריקסון וסמסונג.שווי השוק שלה זינק השנה לרמה של 104 מיליארד דולר והיא מעניקה דיבידנד של 22 סנט למניה. כמו כן החברה מחזיקה בנתח שוק בלעדי של טכנולוגיית ה- 4G LTE - הקיים באייפד החדש. לפחות כ-12 אנליסטים המסקרים את המניה העניקו לה המלצת "קניה" וקאנאקורד וולקלי, אחד האנליסטים אף העניק לה מחיר יעד של 75 דולר למניה לשנה הקרובה, כלומר פרמיה של 20% על המחיר שבו היא נסחרת בשוק.

Nuance

אחד החידושים המרכזיים באייפד החדש הוא הסירי, התוכנה לזיהוי קולי שאותה חשפה אפל לראשונה באייפון 4S לפני מספר חודשים. אחת המרוויחות המרכזיות מכך היא החברה המעורבת בפיתוח של סירי - ניואנס . בששת החודשים האחרונים זינקה החברה ב-47% זאת למרות שפספסה את תחזיות הרווח של האנליסטים כאשר פרסמה את דוחותיה הכספיים. "אני מעריך שבעקבות ההכרזה של טים קוק כי הסירי תשולב גם באייפד החדש, מניית החברה תרקיע שחקים, לכן אני מעניק לה מחיר יעד של 35 דולר למניה - פרמיה של 34% על מחירה בשוק", אומר עזרה גותהייל, אנליסט טכנולוגיה.

TriQuint

מומחית המעבדים לסלולרי TriQuint (סימול: TQNT) כבר הייתה מעורבת בייצור הגרסאות הקודמות של האייפדים והאייפונים וסיפקה להם רכיבים שונים, אולם עדיין לא ברור אם היא תהיה מעורבת גם בייצור האייפד החדש. החברה אומנם זינקה מתחילת השנה יותר מ-20% אך עדיין צריכה להחזיר את נפילת הענק שחוותה ב-2011 - 55%.

Corning

קורנינג היא חברה המייצרת זכוכיות עמידות במיוחד המכונות Gorilla glass, ואפל כבר שילבה את הזכוכית המיוחדת והעמידה בכל הגרסאות של האייפונים אך לא ברור עדיין אם היא תשלב אותם גם באייפד החדש. מניית החברה אומנם צנחה ביותר מ-60% בחודשים האחרונים, אך אנליסטים ומומחי גאדג'טים רבים מאמינים כי אפל תשלב את הטכנולוגיה של החברה גם באייפד החדש - עניין שיההו אולי נקודת כניסה טובה להשקעה במניה.